הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"המגפה לא הסתיימה": שיא במספר הילדים ובני נוער המאושפזים בארה"ב
ב-CDC פרסמו נתונים חדשים שמהם עולה כי בכל יום מתאשפזים, בממוצע, יותר מ-300 בני נוער וילדים שנדבקו בקורונה - מרביתם כאלה שאינם זכאים להתחסן. רופאת ילדים בכירה מפצירה במשרדי החינוך להורות על חובת מסכות בבתי הספר: "לצערנו צריך רק גפרור אחד כדי להצית שריפת ענק"

מספר הילדים ובני נוער המתאשפזים ברחבי ארצות הברית בעקבות הידבקות בקורונה ממשיך לזנק, ורופאים חוששים שפתיחת שנת הלימודים החדשה עלולה להוביל להידרדרות נוספת, בייחוד על רקע הווריאנט 'דלתא' של הנגיף.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בית חולים לילדים בפלורידה (צילום: Getty Images)

 

לפי נתונים שפורסמו ע"י המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), במהלך השבוע הקודם (בין ה-16 ל-22 באוגוסט) התאשפזו, בממוצע, 303 ילדים ובני נוער בכל יום. ב-CDC הסבירו שזהו הנתון הגבוה ביותר מאז החלו לעקוב אחריו לפני קצת יותר משנה.

חשוב לזכור שמרבית הילדים שלומדים בבתי הספר אינם זכאים להתחסן (לעת עתה, רשויות הבריאות בארה"ב מאפשרות לחסן בני 12 ומעלה בלבד). אי לכך, רופאים רבים סבורים שמספר הילדים ובני נוער בבתי החולים רק ילך ויעלה, אם לא יתאפשר לילדים נוספים להתחסן ובמידה שמשרדי החינוך בארה"ב יחדשו את הלימודים ללא חובת מסכות.

"זה בהחלט מפחיד לראות את מספר הילדים המאושפזים בבתי החולים, בייחוד כאשר הווריאנט 'דלתא' הופך לשכיח ביותר בארה"ב וילדים רבים נותרו ללא חיסון", מסבירה ד"ר נושין אמנידון, רופאת ילדים במאיו קליניק, "המגפה מעולם לא הסתיימה, ולצערנו צריך רק גפרור אחד כדי להצית שריפת ענק".

 

נער בן 12 מג'ורג'יה מקבל את החיסון לקורונה, מוקדם יותר השנה. מרבית הילדים שמאושפזים אינם זכאים להתחסן (צילום: רויטרס)

 

ולמרות זאת, יש לציין שילדים ובני נוער מהווים כ-1.8% בלבד מסך חולי הקורונה המאושפזים בבתי החולים השונים ברחבי ארצות הברית. כמו כן, מחקרים כבר הוכיחו שמחלת קוביד-19, המועברת באמצעות נגיף הקורונה, אינה פוגעת בילדים בצורה קשה (לפחות בהשוואה לאנשים מבוגרים).

יתרה מכך, מתוך כ-520 אלף מתים מקורונה שעליהם יש נתונים דמוגרפיים, פחות מ-500 היו מתחת לגיל 18.

כאמור, נדמה שרופאי ילדים רבים חוששים שבתי הספר יהפכו להיות מוקדי התפרצות של הקורונה - תופעה שלמרבה הצער כבר מתרחשת במספר ערים ומדינות בארה"ב.

כך לדוגמה, כ-6,500 תלמידים הלומדים במשרד החינוך של לוס אנג'לס הוכנסו לבידוד והפסידו לפחות יום אחד במהלך השבוע הראשון של שנת הלימודים החדשה (שנפתחה רק ביום שני ה-16 באוגוסט). כ-3,000 מהתלמידים הוכנסו לבידוד לאחר שאובחנו כחיוביים לנגיף, ואילו 3,500 נאלצו להיכנס לבידוד מכיוון שבאו במגע עם חולה מאומת

 

אילוסטרציה (צילום: AP)

 

למעשה, גם בערים ומחוזות נוספים אנשי משרדי החינוך נאלצים להתמודד עם כמות גדולה של תלמידים שהוכנסו לבידוד, ימים ספורים לאחר ששנת הלימודים החדשה החלה.

כך לדוגמה, כפי שדיווחנו ביום שישי האחרון, במשרד החינוך של לייק אלסינור (מחוז ריברסייד) דווח על כ-500 תלמידים שהוכנסו לבידוד, מתוכם כ-300 מגיעים מאחד התיכונים בעיר. מליסה ולדז, דוברת משרד החינוך המקומי, הסבירה שהמצב נוצר בעקבות "סערה מושלמת": "היות שהתלמידים לא הגיעו לבתי הספר במהלך השנה האחרונה, לא ניתן היה לבצע מעקב ולהכניס לבידוד רק את מי שבא במגע עם חולה מאומת. לכן, הוחלט שכיתות שלמות תיכנסנה לבידוד", כלשון ההודעה.

גם במשרד החינוך בסוגוס - שכונה הנמצאת באזור סנטה קלריטה בצפון מחוז לוס אנג'לס - דיווחו השבוע שלא פחות מ-74 תלמידים נשלחו לבידוד ביתי של 7 עד 10 ימים, בעקבות חשיפה לחולה קורונה. בנוסף, בפסדינה דווח על 43 תלמידים שהוכנסו לבידוד.

בשכונת ניוהאל (דרום סנטה קלריטה) נאלצו להורות ל-10 תלמידים ושלושה מורים להיכנס לבידוד, לאחר שבדיקות הקורונה שלהם חזרו חיוביות.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE