הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גבר שחלה בקורונה אושפז לאחר שנטל מנת יתר של תרופה נגד תולעים אצל בעלי חיים
למרות שמנהל המזון והתרופות הזהיר שוב ושוב, כמות האנשים שצורכים 'איברמקטין' הולכת וגדלה. "אל תחפשו תרופות קסמים באינטרנט - אף אחת מהן לא עובדת"

גבר מאוסטרליה שנדבק בקורונה, אושפז לאחר שנטל מנת יתר של מגוון "תרופות קסמים" - כולל איברמקטין, תרופה נגד טפילים המיועדת בדרך כלל לבעלי חיים, עליה גורמי הבריאות הפדרלים הוציאו אזהרה. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: רויטרס)

 

לתושב סידני, שאושפז בבית החולים ווסטמייד, היה הרבה מזל שהוא לא קיבל הרעלה חמורה לאחר שעל פי דעתו הוא נטל כמה תרופות לא מוכחות אשר קנה באינטרנט. כך סיפר הטוקסילוג נארן גונגה. "אין שום הוכחה התומכת בשימוש באיברמקטין נגד קורונה", אמר. "אל תחפשו תרופות קסמים באינטרנט, ואל תסמכו על מה שאתם רוכשים באינטרנט, כי אף אחת מהן לא עובדת".

כאמור, איברמקטין היא תרופה לתולעים שניתנת לרוב לבעלי חיים, כך על פי מינהל התרופות הפדרלי האמריקני, ה-FDA, אשר הזהיר כבר את חולי הקורונה מפני שימוש בה. התרופה כ מאושרת לבני אדם, אך במינונים מאוד ספציפיים, ובטח שלא לטיפול בנגיפים - הוסיפה הסוכנות. 

פול קלי, קצין הרפואה הראשי באוסטרליה, הוציא אזהרה חמורה מפני תרופות שלא הוכחו על ידי גורמים רשמיים, לאחר שהגבר אושפז כשהוא מקיא ומשלשל. כך דיווח 'הגרדיאן'. "המציאות היא שישנם ניסויים רבים שנעשו באברמקטין, ואף אחת מהם לא הוכיח את עצמו כיעיל", אמר קלי. 

"עכשיו, בעתיד אולי זה ישתנה. למדנו להיות זריזים בהערכה שלנו לראיות מדעיות לאורך כל המגפה הזו, אך בהחלט ובבקשה, אנא לא תקחו תרופות שלא הוכחו בשלב זה. זה לא יעיל, ולא בטוח", הוסיף. 

בעקבות העלייה בכמות האנשים אשר משתמשים בתרופה זו, בארצות הברית ובכלל, ה-FDA נאלץ להזכיר בחודש שעבר לאמריקנים שהם לא בעלי חיים. "אתה לא סוס. את לא פרה. ברצינות, כולכם, תפסיקו עם זה", כתבה הסוכנות הפדרלית בחשבון הרשמי בטוויטר. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE