הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מאז צו ביהמ"ש המחייב להמשיך במדיניות ההגירה של טראמפ: יותר מסתננים מוחזרים למקסיקו
משמר הגבול אמר כי מאז ההחלטה שהתקבלה בחודש שעבר, הכוחות שולחים בחזרה את כל המשפחות המגיעות לגבול – אלא אם כן יש ילדים מתחת לגיל שנה

צו בית המשפט העליון, אשר החזיר את מדיניות "הישארו במקסיקו" מתקופת טראמפ, אותה ניסה ממשל ביידן לבטל, כבר משפיעה על הגבול הדרומי של ארצות הברית – כאשר גורמי משמר הגבול אמרו שמאז הם מסלקים יותר מהגרים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

גורם במשמר הגבול האמריקני, המוצב בלה ג'ויה שבטקסס, אמר לרשת 'פוקס ניוז' כי כעת הם שולחים את כל המשפחות המגיעות לגבול בחזרה למקסיקו, אלא אם כן יש יחד איתם ילד מתחת לגיל שנה או אישה בהריון.

בהחלטה שהתקבלה ברוב של 6-3 בחודש שעבר, בית המשפט דחה את בקשת ממשל ביידן לעצור את פסיקת בית המשפט הפדרלי, אשר מורה להחזיר את המדיניות, שנקראת באופן רשמי 'פרוטוקול הגנת המהגרים', אשר הייתה אחת מהתוכניות הגדולות של הנשיא הקודם לביטחון הגבול שהחל בשנת 2019, ושמרה על המהגרים בשטח מקסיקו עד לשימוע שלהם.

מבקרי המדיניות של טראמפ, שהובילה להקמת עיר אוהלים מעבר לגבול, כינו אותה כ'אכזרית ומסוכנת' עבור המהגרים. ביידן החל לפרק את הצו זמן קצר לאחר כניסתו לתפקיד, וסיים אותה רשמית בחודש יוני האחרון כחלק משינוי המדיניות של הנשיא הקודם. אך המדינות אשר סובלות הכי הרבה ממשבר המסתננים, טקסס ומיזורי, תבעו טענו כי הפסקת המדיניות פוגעת בהן ומפרה את חוק הנהלים המנהליים.

 

גבול ארצות הברית-מקסיקו (צילום: Shutterstock)

 

בפסק הדין הראשוני, השופט מתיו קסמריק הורה לממשל ביידן "לאכוף וליישם את 'פרוטוקול הגנת המהגרים'" עד שהוא "יבוטל כדין" בהתאם לחוק הנהלים, ועד שלממשל הפדרלי יהיה מספיק כוח לעצור ולאכלס את המהגרים בצורה ראויה.

בחודש שעבר, המשרד לביטחון הפנים התייחס לפסיקה של ביהמ"ש המחייב להחזיר את מדיניות טראמפ, ובהודעה נכתב כי "השרד יעמוד בצו בתום לב. לצד שותפים בין ממשלתיים, המשרד החל לתקשר עם ממשלת מקסיקו בדיונים דיפלומטיים סביב פרוטוקול הגנת המהגרים. המשרד מחויב לבניית מערכת הגירה בטוחה, מסודרת ואנושית, שתשמור על החוקים והערכים שלנו".

כחלק מהמדיניות החדשה של ביידן לטפל בבעיית המהגרים, הממשל ביקש להתמקד בשורש הבעיה של המהגרים ולפעול יותר ברמה הדיפלומטית עם מדינות מקור ההגירה במרכז אמריקה, מה שהביא להתרופפות האכיפה בגבולות ולזינוק במספר המסתננים. דובר משרד הפנים האמריקני אמר אז כי התוכנית פועלת, אך היא תיקח זמן, תוך כדי שהוא מאשים את ממשל טראמפ בכך שסגר מסלולי מקלט חוקיים.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE