הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביטקוין הפך רשמית כמטבע לאומי באל סלוודור – והביא לצניחה של יותר מ-10% מערכו
המדינה במרכז אמריקה הפכה לראשונה בעולם שאימצה את מטבע הקריפטו באופן רשמי, והיא תעניק לכל תושב שירצה 30 דולר בארנק הדיגיטלי שייצרה

אל סלוודור הפכה ביום שלישי למדינה הראשונה בעולם שאימצה את הביטקוין כמטבע הלאומי, לצד הדולר האמריקני, ובכך למעשה החלה ניסוי כספי שיכול להוות סיכון לכלכלה השברירית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ביטקוין (צילום: Shutterstock)

 

הנשיא נאיב בוקלה הודיע בערב יום שני כי הממשלה שלו רכשה 200 מטבעות ביטקוין, נוסף ל-200 שקנתה בעבר, וביום שלישי הודיע כי המדינה קנתה 150 מטבעות נוספים. כך שכעת, יש לאל סלוודור 500 מטבעות קריפטו.

עם זאת, במקביל לתחילת השימוש הרשמי במטבע, ערך הביטקוין צנח ביום שלישי לזמן קצר ביותר מ-10% - מתחת לרף של 43,000 דולר.

בוקלה, שעלה לשלטון עם מפלגתו הימנית בשנת 2019, הודיע בחודש יוני על התוכנית להשתמש בביטקוין כמטבע רשמי. החוק אומר שכל "הסוכנים הכלכליים" יקבלו את המטבע ויוכלו להשתמש בו כצורת תשלום, כמו גם ניתן לבצע איתו תשלומי מס.

כל תושבי המדינה יכולים להוריד את "ארנק צ'יבו" – אפליקציה שיצרה הממשלה, שתספק לסלוודורים מטבעות בשווי 30 דולר, כדי לקדם את השימוש בו. "לתהליך של ביטקוין באל סלוודור יש עקומת למידה. כל צעד שנעשה לקראת העתיד עובד כך, ואנחנו לא נשיג את הכל ביום אחד, וגם לא בחודש. אבל אנחנו חייבים לשבור את הפרדיגמה של העבר", צייץ הנשיא בוקלה.

על מנת ליצור את הארנק הדיגיטלי, המדינה שיתפה פעולה עם חברת הפיננסים הדיגיטליים Strike, שסייעה ליצור את התשתית הנדרשת.

 

נשיא אל סלוודור, נאיב בוקלה (צילום: רויטרס)

 

מטבעות הקריפטו, למעשה, מוחזקים בארנק דיגיטלי ולא באמצעות חשבון בנק מסורתי – כלומר, אנשים בקהילות עניות יותר, להם יש פחות גישה לבנקים, יכולים להשתמש במטבע כדרך לקבל גישה רחבה יותר לכלכלה.

עם זאת, ארגונים חברתיים ביקשו ממשלת אל סלוודור לבטל את המהלך, בעיקר משום שהם חוששים מתנודתיות קיצונית של ערך המטבע. קרן המטבע הבינלאומית, שסיפקה הלוואת חירום למדינה בשנה שעברה וכעת מנהלת משא ומתן על סבב הלוואות נוסף, אמרה כי פעולה זו מעלה מספר נושאים כלכליים, פיננסיים ומשפטיים.

"איך נדע מה אנחנו אוספים במיסים, כאשר הביטקוין עולה ויורד? איך אנחנו מתכננים הוצאות? תזכרו שבחודש אפריל, הביטקוין חצה את ה-65 אלף דולר, ואז הוא ירד לכמעט מחצית ממנו. זאת בעיה שמשרד האוצר צריך להתמודד איתה, וזה לא קל", אמרה לאחרונה קריסטלינה ג'ורג'ייבה, מנהלת קרן המטבע הבינאלומי.

 

38% לא
62% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE