הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
משבר האקלים מחריף: קיץ 2021 היה החם ביותר בהיסטוריה האמריקאית
דו"ח של NOAA חושף שהטמפרטורה הממוצעת ב-48 מדינות (ללא אלסקה והוואי) עמדה על 23.3 מעלות צלזיוס - כמעלה וחצי יותר מהשיא הקודם; "16 מדינות רשמו את אחת מחמש עונות הקיץ החמות בתולדותיהן, ואף מדינה לא דיווחה על טמפרטורה נמוכה מהממוצע", נכתב בדו"ח

ארצות הברית רשמה את עונת הקיץ החמה ביותר בהיסטוריה שלה, כך עולה מדו"ח חדש שפורסם השבוע ע"י מנהל האוקיינוסים והאטמוספירה הלאומי (NOAA).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


54 מעלות צלזיוס נמדדו בעמק המוות שבקליפורניה ב-16 ביוני 2021 (צילום: רויטרס)

 

בדו"ח של NOAA צוין כי הטמפרטורה הממוצעת ב-48 מדינות (ללא אלסקה והוואי) במהלך הקיץ עמדה על 74 מעלות פרנהייט (23.3 מעלות צלזיוס), כ-2.6 מעלות פרנהייט (כמעלה וחצי צלזיוס) יותר מהשיא הקודם.

 

 

השיא הקודם נקבע ב-1936 במהלך מה שמכונה "אגן האבק" - סדרה של סופות אבק שהתחוללו ארה"ב החל מ-1931 עד 1939, שנים המוכרות גם בכינוי "שנות השלושים המלוכלכות".

"קיץ 2021 וקיץ 1936 של 'אגן האבק' מתחרים ראש בראש", אמרו ב-NOAA, "לצד החום הכבד ששרר בקיץ האחרון, ארה"ב נאלצה להתמודד גם עם סופות קטלניות. 16 מדינות רשמו את אחת מחמש עונות הקיץ החמות בתולדותיהן, ואף מדינה לא דיווחה על טמפרטורה נמוכה מהממוצע".

 

סופת ההוריקן 'אידה', שרק לאחרונה היכתה בלואיזיאנה וצפון-מזרח ארה"ב (צילום: AP)

 

בחודש שעבר, בעת שגלי חום חריגים פקדו את אירופה וצפון-מערב ארצות הברית, הטמפרטורה העולמית הממוצעת עמדה על 62.07 מעלות פרנהייט (16.73 מעלות צלזיוס) - שיא חדש (שנקבע ביולי 2019 והושווה שוב ב-2019 ו-2020).

בחודש שעבר אף פורסם דו"ח נוסף של ה-NOAA, בו נטען שיולי 2021 היה החודש החם ביותר ב-142 השנים האחרונות (מאז החלו לעקוב אחר הנתון).

על אף שיולי 2021 היה חם ב-0.93 מעלות צלזיוס לעומת הטמפרטורה הממוצעת לחודש, ריק ספינרד מ-NOAA הסביר שמדובר בנתון מדאיג ביותר: "במקרה הזה, להיות במקום הראשון זה המקום הגרוע ביותר להיות בו. השיא החדש הזה מוסיף לדרך המדאיגה ששינויי האקלים משפיעים על העולם".

מייקל מאן, מדען האקלים הבכיר של אוניברסיטת פנסילבניה, אמר דברים דומים: "אלה שינויי האקלים. זהו סימן לקיץ עם חום חסר תקדים, בצורת, שריפות והצפות", הוא אמר והסביר כי פאנל המדענים של האו"ם הזהיר מפני החמרת משבר האקלים הנגרם משריפת פחם, נפט וגז טבעי ופעילויות אנושיות אחרות.

 

"אגן האבק", כפי שתועד בקנזס בשנת 1935 (צילום: משרד החקלאות של ארה"ב)

 

למרות החום הקיצוני ביולי, השנה עצמה, עד כה, היא רק השישית החמה ביותר שנרשמה. זה בעיקר בגלל ששנת 2021 התחילה יחסית קריר יותר מהשנים האחרונות.

עוד עולה מהדו"ח של NOAA כי הפעם האחרונה שבה חודש יולי היה קר מהממוצע הייתה לפני 45 שנה, בשנת 1976: "אם אתה מתחת לגיל 45, לא ראית שנה, או לכל הפחות חודש יולי, עם טמפרטורה ממוצעת בכדור הארץ שקרירה מהממוצע", אמר מדען האקלים מאוניברסיטת פרינסטון, גבריאל וצ'י.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE