הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אפקט הדומינו: אחרי אל סלוודור - מדינה נוספת מסדירה חוקית את הביטקוין
בהצבעה שאושרה כמעט בפה אחד, אוקראינה קבעה לשנות את הגישה הלוחמנית נגד כספים וירטואליים, והכריזה על צעדים רגולטורים שיכניסו את הקריפטו לשוק המטבעות

אוקראינה היא המדינה החמישית תוך שבועות שהכריזה על צעדים רגולטורים שיסדירו את שוק מטבעות הקריפטו, מה שמראה סימן לכך שממשלות ברחבי העולם מבינות שהביטקוין כאן כדי להישאר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ביטקוין (צילום: Shutterstock)

 

עד היום, הביטקוין היה קיים באוקראינה אך באזור אפור. המקומיים הורשו לקנות ולהחליף מטבעות וירטואלים, אך חברות ובורסות העוסקות בקריפטו היו לעיתים קרובות תחת מעקב צמוד של רשויות החוק. על פי עיתון ה'קייב פוסט', הרשויות נטו לנקוט עמדה לוחמנית בכל הנוגע לכספים הוירטואליים כאשר התייחסו לזה כ"הונאה", פשטו על עסקים הקשורים לקריפטו ו"לעיתים החרימו ציוד יקר ללא כל סיבה". 

באוגוסט, למשל, שירות הביטחון של אוקראינה חסם רשת של מה שהיא כינתה "בורסות קריפטואליות" המתנהלת בעיר הבירה קייב. סוכנות הביטחון טענה שהרשת מקלה על הלבנת הון ומאפשרת עסקאות כספים בצורה אנונימית. 

החקיקה החדשה, שאושרה בהצבעה כמעט פה אחד, מכניסה לחוק הגנות מסוימות נגד הונאה עבור אלה שמחזיקים בביטקוין ובמטבעות קריפטוגרפיים אחרים, ובפרלמנט האוקראיני המחוקקים עבדו קשה על לבנות טרמינולוגיה מרכזית של עולם הקריפטו. אם הנשיא, וולודימיר זלנסקי, יחתום על כך - החוק האוקראיני יעגן נכסים וירטואלים, ארנקים דיגיטליים ומפתחות פרטיים. 

בניגוד למהלך של אל סלוודור, שאימצה את הביטקוין כמטבע רשמי וחוקי במדינה, חוק הקריפטו באוקראינה לא יאפשר להשתמש במטבע הוירטואלי כאמצעי תשלום, ולא מעמיד אותו באופן שווה אל מול המטבע המקומי, הירבניה. עם זאת, ההצבעה שנערכה היא ההתחלה של המדינה להישען על עולם הקריפטו. 

 

בניין הפרלמנט האוקראיני (צילום: Shutterstock)

 

עד שנת 2020, המדינה מתכננת לפתוח את שוק המטבעות הקריפטוגרפיים לעסקים ומשקיעים, כך על פי 'קייב פוסט'. בחודש שעבר, הנשיא זלנסקי ערך ביקור רשמי בארצות הברית, במהלכו דיבר על "שוק חדשני וחוקי לנכסים וירטואליים" כנקודת מכירה להשקעות, ושר הטרנספורמציה הדיגיטלית אמר כי המדינה מעדכנת את שוק התשלומים שלה כך שהבנק הלאומי של אוקראינה יוכל להנפיק מטבע דיגיטלי.

במהלך שעבר בקייב, אוקראינה למעשה מצטרפת לרשימה לא קטנה של מדינות ההופכות את הביטקוין לחוקי. רק השבוע, כאמור, אל סלוודור הפכה למדינה הראשונה בעולם שהכניסה את הביטקוין כמטבע חוקי.

לפני שבועיים, קובה - שם יש ממשלה נוקשה שעדיין מתנהלת בשיטה מרקסיסטית, העבירה חוק שיכיר ויסדיר את המטבעות הקריפטוגרפיים, מתוך "סיבות של אינטרסים חברתיים-כלכליים".

בחודש שעבר, ארצות הברית הציעה חוקים בנושא 'ברוקרים' בקריפטו כחלק מהתקציב של טריליון הדולר, וחוק חדש בגרמניה מאפשר כעת לכספים, שבעבר נאסרו להשקיעה אותם בקריפטו, להקצות אותם עד 20% למטבעות וירטואליים כמו ביטקוין. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE