הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מפת הקורונה של ה-CDC מראה: ארצות הברית היא אחת המדינות המסוכנות ביותר
על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ארה"ב מוגדרת ברמת סיכון הגבוהה ביותר, לצד קונגו ואירא, זאת למרות אחוזי מחוסנים גבוהים יחסית

מפה של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, המתארת את רמות הסיכון אל מול הקורונה במדינות ברחבי העולם, מראה שארצות הברית היא אחד המקומות המסוכנים ביותר לבקר בזמן המגפה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מפת המדינות המסוכנות (צילום: CDC)

 

המפה מציגה את הסיכון להידבק בנגיף בכל מדינה בעולם, ומדרגת אזורים עם נתונים זמינים בארבע קטגוריות - סיכון נמוך, בינוני, גבוה וגבוה מאוד. המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC, מגדיר כל מדינה על ידי חישוב שיעור המאומתים ומסלולם במהלך 28 הימים האחרונים.

ארצות הברית מוגדרת ברמת סיכון 4, "גבוהה מאוד", שכן זן הדלתא הקטלני ממשיך להתפשט ברחבי המדינה, אך גם בגלל פרמטרים אחרים שנבדקים כמו רמות הכנסה, זמינות החיסונים ומערכות הבריאות הציבוריות.

לדוגמה, סומליה נחשבת גם ברמת סיכון הגבוהה ביותר, אך רק 0.7 אחוזים מכלל האוכלוסייה קיבלה את שתי מנות החיסון, כך על פי מעקב החיסונים העולמי Our World in Data, וזאת בהשוואה לארצות הברית, שם 53.6 אחוזים מכלל הציבור חוסנו במלואם - על פי נתונים של ה-CDC. 

מקסיקו, לעומת זאת, מוגדרת ברמת סיכון 3, אך יש לה כמחצית מכמות המחוסנים לעומת ארה"ב. 

 

תושבי ניו יורק עומדים בתור לקבלת חיסון נגד הקורונה (צילום: Shutterstock)

 

"אם מסתכלים על מדינות ברמת סיכון 4, יש מגוון רחב כזה, יש מדינות במערב אירופה, בדרום אמריקה, יש כמה באפריקה. זה לא רק מדינות עם רמת הכנסה גבוהה, זה לא רק מדינות עם רמות הכנסה נמוכות ובינוניות, זוהי באמת משוואה מסובכת", אמר ד"ר אייזק וייספוזה, אפידמיולוג רפואי של בריאות הציבור מאוניברסיטת קורנל וסגן הנציב לשעבר של משרד הבריאות בניו יורק. 

המפה הזו "אומרת לנו שיש גורמים רבים להתשפטות הנגיף, כולל התנהגות, גרסאות, צפיפות האוכלוסייה, אקלים, בדיקות, וכנראה יש בעיות שאנחנו פשוט לא יודעים עליהן", אמר ד"ר וייספוזה.

בהתחשב בשפע החיסונים הזמינים בארצות הברית, והנגישות הקלה עבור האמריקנים לקבל את הזריקות, ד"ר וואפא א-סאדר מאוניברסיטת קולומביה אמרה כי ההיסוס בקבלת החיסונים הוא מה שמשאיר את ארצות הברית ברמת הסיכון הגבוהה ביותר.

"אנשים מאמינים שהיסוס בקבלת חיסונים נראית רק במדינות עם משאבים רבים, אבל היא חיה וקיימת גם במקומות אחרים", הסבירה הד"ר והצביעה על מדינות כמו הרפבוליקה הדמוקרטית של קונגו ואיראן, שגם הן ברמת סיכון הגבוהה ביותר. 

"החיסונים האלה יכולים לשנות את המשחק, הם יכולים להיות הדרך שלנו להשאיר את המגפה הזו מאחורינו, הן בארה"ב והן בעולם, אבל זה אומר שעליינו לייצר מספיק חיסונים עבורנו ועבור שאר העולם", אמרה. "ואנחנו צריכים לעבוד קשה מאוד כדי לגרום לאנשים לחפש את החיסון ולהתחסן בפועל בהקדם האפשרי". 

20% לא
80% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE