הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
18 חברות תעופה תחת חקירה מאחר שלא החזירו כספים לנוסעים בזמן הקורונה
משרד התחבורה האמריקני פתח בבדיקה נגד החברות, לאחר שמתחילת פרוץ המגפה הוגשו למעלה מ-100 אלף תלונות הקשורות להחזרים כספיים

משרד התחבורה הודיע כי הוא פתח בחקירה נגד 18 חברות תעופה שפועלות בארצות הברית, על כך שהן לא החזירו כספים ללקוחות שנפגעו מביטולי טיסות שנגרמו כתוצאה ממגפת הקורונה. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שדה התעופה הבינלאומי ג'ון אף. קנדי (צילום: Shutterstock)

 

דו"ח שפורסם ביום חמישי, מפרט את התקדמות הסוכנות באכיפת מדיניות החזר כספי ללקוחות. משרד התחבורה פתח בחקירה על פי צו מנהלי שנחתם בחודש יולי האחרון, המורה "לטפל בחוסר היכולת של חברות התעופה לספק החזרים בזמן בגין טיסות שבוטלו בגלל מגפת הקורונה". 20 חקירות נפתחו, בעוד שתיים מהן הסתיימו. שמות החברות שעדיין נמצאת תחת חקירה לא פורסמו. 

"המשרד הקדיש זמן, אנרגיה ומאמץ לא מבוטל על מנת להבטיח הקלה לצרכנים ולחייב את חברות התעופה בדין וחשבון", נכתב בדו"ח של משרד התחבורה, שציין כי החקירות נגד אייר קנדה ויונייטד איירליינס הסתיימו. 

חקירת אייר קנדה נסגרה לאחר שהסוכנות האמריקנית הטילה קנס "על עיכובים קיצוניים במתן החזרים לנוסעים". המשא ומתן על ההסדר עם הספק נמשך, כאשר תחילה ביקשה ממשלה 25.5 מיליון דולר בגין 5,110 הפרות נוסעים המתינו בין חמשיה חודשים ל-13 חודשים כדי לקבל החזרים מהחברה, נכתב בדו"ח. 

כמו כן, בחקירה נגד יונייטד איירליינס, הסוכנות האמריקנית קבעה כי חברת התעופה סיפרה במהירות החזרים לאלפי לקוחות. 

בזכות החקירה, תשע חברות תעופה שינוי את המדיניות שלהן "כדי להבהיר שהנוסעים זכאים להחזר כספי כאשר חברת התעופה מבטלת טיסה או מבצעת שינוי בלוח הזמנים, וכי הם מספקים החזרים כנדרש", נמסר ממשרד התחבורה. חברות אלה הציעו תחילה שוברי טיסה או זיכויים לטיול במקום החזרים כספיים. 

מתחילת פרוץ המגפה, משרד התחבורה האמריקני קיבל לפחות 102,561 תלונות הקשורות להחזרים כספיים - המספר הגבוהה ביותר שנרשם איי פעם. 

תעשיית התעופה נמצאת תחת לחץ גבוה הן מהרגולטורים והן של נבחרי ציבור בנושא ההחזרים. הסנאטורים הדמוקרטים, אד מרקיי וריצ'רד בלומנטל קראו לחברות התעופה להציע החזרים כספיים, ואמרו שעליהם להפוך את כל זיכויי הטיסות שבוטלו בגלל הקורונה, לתקפים ללא מגבלת זמן. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE