הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טרגדיה כפולה בקליפורניה: בני זוג לא מחוסנים מתו מקורונה
דייבי ודניאל מייסיאס נדבקו מקורונה במהלך חופשה משפחתית והלכו לעולמם בהפרש של כשבועיים בלבד, וכעת בני משפחתם מנסים לספק תמיכה לחמשת ילדיהם שנותרו ללא הורים, ביניהם תינוקת בת כמה שבועות. "נוודא שהילדים תמיד ידעו עד כמה ההורים שלהם אהבו אותם", אמרה קרובת משפחה

תושב דרום קליפורניה הלך לעולמו בשבוע שעבר בעקבות הידבקות בקורונה, שבועות ספורים לאחר שאשתו מתה אף היא בעקבות הידבקות בנגיף. כך נמסר מבני משפחתם של הזוג, שכעת מחפשים לסייע לחמשת ילדיהם הקטנים שנותרו ללא הוריהם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בני הזוג נדבקו בקורונה במהלך חופשה (צילום מתוך אתר GoFundMe)

 

כזכור, לפני קצת פחות משבועיים דיווחנו על הטרגדיה הקשה שפקדה את משפחת מייסיאס מעיר יוקאייפה (Yucaipa), כ-115 קילומטר מזרחית ממרכז העיר לוס אנג'לס.

אם המשפחה - דייבי בת ה-37 - עבדה כאחות באחד מבתי החולים באזור, והיא בחרה שלא להתחסן מכיוון שנכנסה להריון. לפי קרובי משפחה, דייבי ובעלה דניאל נדבקו בווריאנט 'דלתא' של נגיף הקורונה במהלך חופשה משפחתית הקיץ. הם יצאו לחופשה מכיוון שדייבי עבדה בצורה אינטנסיבית ביותר במהלך השנה וחצי האחרונות, מאז פרוץ המשבר העולמי.

זמן קצר לאחר שובם מהחופשה, השניים אובחנו כחיוביים לקורונה, וימים בודדים לאחר מכן הם אושפזו בטיפול נמרץ בבית החולים. כאמור, דייבי הייתה בחודש השביעי להריונה כאשר אושפזה בבית החולים, והיא ילדה תינוק בריא בעודה מורדמת ומונשמת. למרבה הצער, היא הלכה לעולמה לפני שהספיקה לפגוש את בתה.

כאמור, בעלה של דייבי, דניאל, נדבק אף הוא בקורונה, וכאשר היא הלכה לעולמה הוא היה מאושפז בבית החולים במצב קשה. לאחר מאבק ממושך בנגיף, גם דניאל הלך לעולמו ביום שישי האחרון.

 

בני הזוג דייבי ודניאל מייסיאס (צילום מתוך אתר GoFundMe)

 

חמשת ילדיהם של בני הזוג - בני 7, 5, 3, 2, ושלושה שבועות - נמצאים כעת אצל קרובי משפחה: "אני לא מכירה אף אחד שאוהב את הילדים שלהם כמו ש[בני הזוג] אהבו את חמשת ילדיהם, והם דאגו לומר זאת בכל יום", הסבירה טרי, קרובת משפחה, "אנחנו נדאג לכך שהילדים יקבלו את כל האהבה שבעולם, ונוודא שהם תמיד ידעו עד כמה ההורים שלהם אהבו אותם".

הטרגדיה הקשה שאיתה מתמודדת משפחת מייסיאס כעת מצטרפת לרשימה ארוכה של אנשים שסירבו להתחסן לקורונה ומתו בעקבות הידבקות בנגיף.

כך לדוגמה, בסוף חודש אוגוסט דיווחנו על המקרה של קיילב וואלס, תושב טקסס שהוביל הפגנות ומחאות כנגד חובת חבישת מסכות ומגבלות נוספות שהוטלו בתגובה למשבר הקורונה, שהלך לעולמו בסוף השבוע האחרון - כחודש בלבד לאחר שאושפז בבית החולים.

יילב וואלס בן ה-30 הקים את ארגון "לוחמי החירות" בעיר מגוריו, סן אנג'לו (כ-300 ק"מ צפון-מערבית לבירת טקסס, אוסטין), במטרה להתנגד למגבלות הקורונה, שאותן כינה כ"רודנות הקוביד". ביום שבת האחרון, לאחר יותר מחודש שבו אושפז בבית החולים, הרופאים נאלצו לקבוע את מותו: "קיילב הלך לעולמו", כתבה האלמנה הטרייה ג'סיקה וואלס, בדף גיוס התרומות שנפתח עבור המשפחה.

 

משפחת מייסיאס: האם דייבי שהלכה לעולמה בחודש שעבר, האב דניאל שמת מקורונה בשבוע שעבר, ו-3 מתוך חמשת ילדיהם (צילום מתוך אתר GoFundMe)

 

בפוסטים שהעלתה לדף התרומות הסבירה ג'סיקה כי קיילב אושפז ב-30 ביולי לאחר שנדבק בנגיף. קודם לכן, קיילב סייע לארגן הפגנה כנגד מגבלות הקורונה שהוטלו בעקבות הזינוק בתחלואת הנגיף. לדבריה של ג'סיקה, קיילב החל להרגיש את תסמיני הנגיף, למשל קוצר נשימה, חום גבוה ושיעול - ב-26 ביולי, ארבעה ימים לפני שאושפז.

על אף שחלה הידרדרות במצבו למחרת, הוא סירב להתפנות לבית החולים ואף סירב לעבור בדיקת קורונה (כדי שלא ייספר ב'נתוני הקורונה'). במקום, הוא בחר לנטול תרופת איברמקטין (תרופה אנטי-פרזיטית שמנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA, ממליץ שלא לנטול כדי לטפל בקורונה) ביחד עם ויטמין סי, אספירין ומשאף.

"הוא היה עקשן", חשפה ג'סיקה בשיחה עם התקשורת המקומית במערב טקסס, "הוא לא רצה ללכת לרופא כי הוא לא רצה שיספרו אותו כחולה קורונה".

באופן צפוי למדי, מצבו של קיילב הלך והדרדר, וב-30 ביולי קרוב משפחה פינה אותו לבית החולים, שם אושפז עד למותו ביום שבת האחרון. וואלס הותיר אחריו אישה, ג'סיקה, ושלושה ילדים: ברוק (5), אוברי (3) וקייט (1). קיילב לעולם לא יזכה לראות את ילדו הרביעי, שצפוי להיוולד לקראת סוף חודש ספטמבר.

 

קיילב וג'סיקה וואלס, ביחד עם שלושת ילדיהם (צילום מתוך אתר GoFundMe)

 

בנוסף, כחודש קודם לכן דיווחנו על קרט קרפנטר, צעיר בן 28 מאלבמה שמת מקורונה, לאחר קרוב לשנה שבה כינה את המגפה העולמית כ"תרמית".

לפי הדיווחים בתקשורת המקומית באלבמה, קרט קרפנטר היה מאושפז במשך 51 ימים בטיפול נמרץ בבית חולים בעיר בירמינגהם לפני שהלך לעולמו בגיל 28. 

"אני יודעת שאם קרט היה שורד, הוא היה מוודא שכולם מבינים עד כמה הנגיף הזה רציני ועד כמה זה חשוב להתחסן", סיפרה כריסטי, אמו של קרט, לעיתון בעיר.

לדבריה, בנה לא התייחס ברצינות לקורונה עד שהיה מאוחר מדי, כאשר כבר אושפז בחודש מרץ: "הוא חשב שהקורונה היא תרמית", היא אמרה והוסיפה, "דעתו השתנתה ברגע שלא הצליח לנשום בכוחות עצמו. ביום שהוא חובר למכונת הנשמה הוא אמר לנו, 'זו לא תרמית, זה אמיתי'".

קרט אומנם סבל מהשמנת יתר, אך לא היו לו מחלות רקע כלשהן - בוודאי שלא כאלה שיציבו אותו בקבוצת הסיכון לחלות בקורונה ולמות מהידבקות בנגיף: "זה פשוט משהו שקשה לקבל אותו, בייחוד כאשר אנחנו מדברים על בחור צעיר שלא סובל מבעיות רפואיות. אבל זה מה שהקורונה עושה לגוף, היא מחלה מאוד קשה", המשיכה אמו.

ביחד עם בתה קיילה, כריסטי מנסה למנוע ממשפחות אחרות לעבור את מה שהיא עוברת. לאחר ששתיהן התחסנו, כעת הם מנסות לשכנע משפחות אחרות לפעול כך: "אני יודעת שקרט היה מבקש מאיתנו לנסות ולעזור עם החיסון, וזה מה שאנחנו עושים".

כריסטי מבינה שמדובר במשימה לא פשוטה, שכן מרבית האנשים שאינם מחוסנים עושים זאת מתוך שיקול אידיאולוגי כזה או אחר, אך היא מסרבת להרים ידיים: "אם נוכל לעודד אנשים להתחסן ואם נצליח להציל חיים של בן אדם אחד, זה יהיה שווה את זה", היא אמרה, "אם קרט היה פה היום הוא היה עושה את אותו הדבר. אנחנו מרגישות שאנחנו עושות את זה בשבילו".

 

כריסטי קרפנטר, לצד בתה קיילה ובנה קרט שהלך לעולמו מוקדם יותר השנה

 

במקרה נוסף שעליו דיווחנו מוקדם יותר הקיץ, מייקל סטיבנסטון בן ה-50 הלך לעולמו לאחר מאבק בקורונה, ואלמנתו הטרייה מספרת שהוא סירב להתחסן כי חשב שמדובר ב"קונספירציה ממשלתית".

סטיבנסון, רק בן 50 במותו, סיפר לאשתו שהוא מאמין שרופאים ושאר עובדי בתי החולים "נמצאים תחת שליטה ממשלתית": "הרבה אנשים חשבו כמוהו וסברו שככה הממשלה תעקוב אחרי התושבים. [סטיבנסבטון] חשב שהממשלה מנסה להשתלט על הגוף שלו".

מעבר לכך שסירב להתחסן, מסתבר שסטיבנסון האמין ש"נתוני הקורונה" - כמות הנשאים, המאושפזים ומקרי המוות - אינם אמינים: "הוא חשב שהממשלה מדווחת על הרבה יותר מקרים וגם כוללת נשאים של וירוסים אחרים", סיפרה יאנג.

יאנג האמינה שבעלה יסכים להתחסן לאחר שאביו מת מקורונה בחודש אפריל האחרון, אך גם זה לא שכנע אותו: "הזריקה הייתה מצילה אותו, אין לי ספק", היא סיפרה.

 

סטיבנסטון, יאנג וילידהם

 

חודשיים בלבד לאחר מכן, סטיבנסון מצא את עצמו מאושפז בבית החולים ונאבק על חייו. אלמנתו סיפרה שרק אז הוא התחרט על כך שלא התחסן:

"בתוך 48 שעות מהרגע שהוא אושפז, הוא אמר שהוא היה צריך לקבל את זריקת החיסון וזהו, כי הוא כבר היה אומלל. הוא סבל מכאבים בכל הגוף והתקשה לנשום. הוא רצה לקבל את החיסון אז, אבל זה היה מאוחר מדי", סיפרה יאנג.

בתוך זמן קצר, סטיבנסטון נזקק למכונת הנשמה: "היו עליות וירידות, והרבה רגעים מלאים בתקווה שקשה לי לתאר אותם", שיחזרה יאנג, "אני הייתי בטוחה שהוא ישרוד, כולנו חשבנו ככה".

עשרה ימים לאחר שאושפז, הרופאים ביקשו לנתק את סטיבנסון מהמכונות, ויאנג נתנה אישור: "זו היה הדבר הנוראי ביותר שעשיתי בחיי", היא אמרה.

כעת, כשהיא עדיין מנסה להתמודד עם מות בעלה, יאנג מבקשת מכולם לגשת להתחסן: "אל תתחסנו בשביל עצמכם, תעשו את זה בשביל האנשים שאוהבים אתכם. תחקרו את העניין, תעשו שיעורי בית ותבינו למה אתם צריכים להתחסן".

לדבריה של יאנג, אחד מבניו של סטיבנסון כבר ניגש להתחסן לאחר מות אביו, והיא מקווה שאנשים נוספים יפעלו באופן הזה: "לא ניתן לו למות לשווא, ונעשה מאמצים לוודא שאף משפחה בארה"ב לא תעבור את מה שאנחנו עברנו, כי לאף אחד לא מגיעה חוויה כזו", סיכמה יאנג.

34% לא
66% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE