הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בוש השווה את המתפרעים בקפיטול למחבלים זרים - טראמפ הגיב: "הוא לא יכול להרצות לאף אחד"
במהלך טקס לציון 20 שנה לפיגועי 11\9, הנשיא ה-43 טען לדמיון בין "קיצונים אלימים בחו"ל לכאלה מבית". בתגובה, הנשיא ה-45 אמר: "הוא אחראי למותם של מיליוני בני אדם"

התנגחות בין נשיאים לשעבר: דונלד טראמפ יצא נגד ג'ורג' וו. בוש על נאומו ביום השנה ה-20 לפיגועי 11\9, שבו נראה כי הוא השווה את המתפרעים בקפיטול למחבלים זרים, ואמר כי הנשיא ה-43 שכיהן בזמן הפיגועים "לא יכול להרצות לאף אחד!". 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיאים לשעבר ג'ורג' וו. בוש ודונלד טראמפ (צילום: Shutterstock)

 

"כל כך מעניין לראות את הנשיא לשעבר בוש, שאחראי לכך שנכנסנו למלחמה במזרח התיכון (ואז לא ניצחנו!), כשהוא מרצה לנו שמחבלים 'מימין' הם בעיה גדולה יותר מאשר אלה ממדינות זרות ששונאים את אמריקה, ושזורמים כעת אל תוך ארצנו", כתב טראמפ בהודעה. 

"אם כך, מדוע הוא היה מוכן להוציא טריליוני דולרים ולהיות אחראי למותם של אולי מיליוני בני אדם? הוא לא אמור להרצות לנו על שום דבר. מרכז הסחר העולמי נפל במהלך המשמרת שלו. בוש הוביל נשיאות כושלת וחסרת השראה. הוא לא צריך להרצות לאף אחד!", הוסיף הנשיא הקודם. 

ביום שבת האחרון, בוש נאם באתר ההנצחה בשנקסוויל, פנסילבניה, היכן שהתרסקה טיסת יונייטד 93. במהלך דבריו הוא אמר זעק על חוסר האחדות בארצות הברית וביצע השוואה בין תומכי טראמפ שהסתערו על בניין הקפיטול ב-6 בינואר, למחבלים זרים המבקשים לתקוף באמריקה. 

"ראינו הוכחות הולכות וגוברות שהסכנות למדינה שלנו יכולות לבוא לא רק מעבר לגבולות, אלא מאלימות בתוך המדינה", אמר בוש. "יש חפיפה תרבותית קטנה בין קיצונים אלימים בחו"ל לבין קיצונים אלימים מבית. אבל בזלזול שלהם בפלורליזם, בהתעלמות מחיי אדם, בנחישות לטמא סמלים לאומיים - הם בעלי אותה רוח מרושעת, וזוהי חובתנו להתעמת איתם".

 

 (צילום: Shutterstock)

 

בימים האחרונים, ה-FBI שחרר מסמכים מסווגים הקשורים לחקירה בדבר החשדות כי ממשלת סעודיה תמכה במבצעי הפיגועים, זאת על רקע ציון 20 שנה לפיגועים ובעקבות הוראתו של הנשיא ג'ו ביידן.

המסמך, שהיה תחת סיווג ביטחוני עד יום שבת, נכתב בשנת 2016 והוא מספק פרטים על עבודת הסוכנות הפדרלית שחקרה את התמיכה הלוגיסטית לכאורה שסיפק פקיד קונסולרי סעודי וסוכן מודיעין סעודי בלוס אנג'לס, ללפחות שניים מהטרוריסטים שחטפו מטוסים ב-11 בספטמבר. 

הדו"ח מפרט קשרים רבים ועדויות משמעותיות, שהובילו את ה-FBI לחשוד בעומר אל-באומי, שלכאורה היה סטודנט סעודי בלוס אנג'לס, אך הבולשת הפדרלית חושדת כי הוא היה סוכן מודיעין סעודי. המסמך מתאר את אל-באומי כמי שהיה מעורב באופן ניכר ב"סיוע לנסיעות, לינה ומימון" לשני חוטפי המטוסים. 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE