הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עונש קשה נגד ג'ודוקא אלג'יראי שסירב להתמודד מול שחקן ישראלי באולימפיאדה
ארגון הג'ודו הבינלאומי הכריז על הסנקציות החריפות נגד פתחי נורין והמאמן שלו, לאחר שבחודש יולי השניים פרשו מהמשחקים האולימפיים בעקבות האפשרות שיתמודדו מול טוהר בוטבול

בחודש יולי נערכה אולימפיאדת טוקיו, וכמו בכל ארבע שנים התרחשה סערה בעקבות חרם של ספורטאים על ישראל בעקבות הסכסוך עם הפלסטינים. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טוהר בוטבול הישראלי ופתחי נורין האלג'יראי (צילום: Getty Images)

 

הפעם, הג'ודוקא האלג'יראי, פתחי נורין, והמאמן שלו, עמר בניקלף, סולקו מהאולימפיאדה והושעו זמנית מארגון הג'ודו הבינלאומי לאחר שסירבו להתמודד מול שחקן נבחרת ישראל טוהר בוטבול.

כעת, ארגון הג'ודו הבינלאומי, ה-IJF, הודיע לשניים כי הם ההשעיה שלהם תהיה למשך עשור, ולמעשה עד ה-23 ביולי 2031, השניים לא יוכלו להשתתף באף אירוע או פעילות של הארגון. עם זאת, הם יוכלו לערער על ההחלטה הזו בבית המשפט לספורט. 

כזכור, בהגרלה על ציוות המשחקים, נורין הוגרל להתמודד מול ישראל. תחילה הוא היה אמור להתמודד מול מוחמד אבדלרסול מסודן, כאשר ניצחון עליו היה מביא אותו להתחרות בבוטבול הישראלי. 

כאשר נורין גילה זאת, הוא הודיע כי הוא לא מוכן להמשיך בתחרות, והצהיר כי הסיבה לכך היא תמיכתו בפלסטינים. "עמדתי עקבית בנושא הפלסטיני. אני דוחה נורמליזציה, ואם זה יעלה לי בהיעדרות מהמשחקים האולימפיים, אלוהים יפצה אותי", אמר. "עבדנו הרבה כדי להגיע לאולימפיאדה, אבל העניין הפלסטיני חשוב מכל זה". 

ארגון הג'ודו הבינלאומי אמר כי השניים השתמשו במשחקים האולימפיים "כפלטפורמה למחאה ולקידום פרופגנדה פוליטית ודתית", שנוגדת את הקוד האתי של התחרות. "ל-IJF יש מדיניות קפדנית נגד אפליה, המקדמת סולידריות כעיקרון מרכזי, המחוזק על ידי ערכי הג'ודו", נמסר אז. "ספורט הג'ודו מבוסס על קוד מוסרי חזק, כולל כבוד וידידות, על מנת לטפח סולידריות, ולכן לא נסבול אפליה מכיוון שהיא מנוגדת לערכי הליבה ועקרונות הספורט שלנו". 

התקרית הזו היא לא הפעם הראשונה שנורין מחליט שלא לקחת חלק בתחרות ספורט כדי לא להתמודד מול שחקן ישראלי. בשנת 2019, הוא משך את ההשתתפות שלו באליפות העולם שנערכה גם כן בטוקיו, כאשר גם שם היה אמור להתמודד נגד בוטבול. 

67% לא
33% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE