הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בואינג צופה: ביקוש ל-50 אלף מטוסים חדשים בתוך שני עשורים
לפי הדו"ח של יצרנית המטוסים האמריקאית, כמות מטוסי הנוסעים בשחקים תוכפל בין 2019 ל-2040. בנוסף, צפוי זינוק חד במספר מטוסי המטען ברחבי העולם; בכל הנוגע למשבר הקורונה, בבואינג מעריכים שהביקוש יחזור לרמות שנרשמו ב-2019 רק לקראת סוף שנת 2023

על אף העובדה שמגפת הקורונה פגעה בצמיחה של שוק המטוסים המסחריים, בבואינג מעריכים שהביקוש לכלי טיס יזנק באופן משמעותי במהלך שני העשורים הקרובים. כך עולה מדו"ח שנתי שפורסם השבוע ע"י יצרנית המטוסים האמריקאית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

לפי הדו"ח, מספר המטוסים המסחריים ברחבי העולם יזנק מ-25,900 בשנת 2019, ל-49,405 עד שנת 2040. קרוב ל-90% מהמטוסים הללו הם דגמים חדשים שעתידים להיבנות במהלך השנים הקרובות.

חשוב להסביר שמדובר בדו"ח שבו בואינג מפרסמת את התחזיות שלה לענף התעופה העולמי. מעבר לכך שכמות המטוסים תוכפל בתוך 20 שנה, בבואינג מעריכים כי ביחד עם כלי טיס צבאיים, ההיקף הפיננסי של שוק המטוסים יגיע ל-9 טריליון דולר במהלך העשור הקרוב - כחצי מיליארד דולר יותר מאשר הסכום שצוין בדו"ח אשתקד.

"זו בהחלט תחזית מבטיחה", הצהיר מארק אלן, בכיר בבואינג, "והמסר המרכזי שקיבלנו מהדו"ח הוא שעלינו להיערך לקראת צמיחה".

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

השאלה הגדולה ביותר, לפחות מבחינת חברות התעופה ויצרניות המטוסים, היא מתי הביקוש לטיסות ישוב לרמות שנרשמו ערב משבר הקורונה.

בהשוואה לשנת 2019 (לפני פרוץ המשבר), הביקוש לטיסות פנים בארה"ב חווה ירידה קלה של 16% בלבד. לעומת זאת, בטיסות בינלאומיות הביקוש עדיין נמוך ב-74% לעומת 2019.

אי לכך ובהתאם לזאת, בבואינג מעריכים שהביקוש לטיסות (פנים ובינלאומיות) יחזור לרמות שנרשמו ב-2019 רק לקראת סוף שנת 2023 או תחילת שנת 2024.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

"בפועל, מגפת הקורונה פשוט חיסלה צמיחה שנרשמה בשנתיים האחרונות בתעשיית המטוסים", מסביר דארן הלסט, בכיר נוסף בבואינג.

לדבריו של הלסט, ההשפעה של המשבר העולמי תורגש גם לאחר שהמגפה תסתיים: "בשנים שגרתיות אנחנו רואים שחברות התעופה מחליפות כ-15% מצי המטוסים בכל חמש שנים. אחרי פיגועי ה-11 בספטמבר זה כבר טיפס ל-20%. כעת, אנחנו מעריכים שהנתון יעלה עוד יותר ויגיע ל-25%".

לצד הקורונה, בבואינג גם מקווים להתגבר על משבר נוסף - קרקוע צי מטוסי ה-737MAX בעקבות שתי התרסקויות קטלניות לפני כשנתיים. מטוסים אלה שבו לשחקים לפני פחות משנה, ובבואינג מקווים למכור מאות דגמים כאלה בכל שנה במהלך העשור הקרוב.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

מעבר לזינוק הצפוי בכמות מטוסי הנוסעים במהלך העשורים הקרובים, הדו"ח של בואינג מצביע על מגמות דומות שצפויות להירשם בתעשיית טיסות המטען.

אם בשנת 2019 היו כאלף מטוסי 'קרגו' בשירות פעיל ברחבי העולם, בבואינג צופים שמספר זה יעלה ב-70% ויגיע ל-3,500 עד שנת 2040.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE