הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רפובליקנים דורשים לחקור את פאוצ'י ובכירים נוספים: "הם הטעו את הציבור"
מחוקקים פנו לפלוסי ודרשו לזמן פקידי בריאות בכירים כדי לקבל תשובות על מקור הנגיף, כאשר "המאמצים של ביידן לקבל תשובות לא צלחו - כי הדו"ח המודיעיני לא היה חד משמעי"

קבוצה של רפובליקנים, בהובלת הנציג צ'יפ רוי מטקסס, קוראים ליו"ר הבית הלבן ננסי פלוסי להורות לוועדות השיפוט לזמן מספר גורמים מבריאות הציבור, כולל ד"ר אנתוני פאוצ'י, כדי לקבל תשובות על מקור נגיף הקורונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ד"ר אנתוני פאוצ'י (צילום: רויטרס)

 

במכתב ששלחו לפלוסי ביום שלישי, המחוקקים טענו כי הם ניסו, אך ללא הצלחה, לחפש מידע מגורמים רבים על המימון של המכון הלאומי לאלרגיות ולמחלות זיהומיות (NIAID), שלדעתם עשוי לשמש לצורך מחקר תפקודי, שיכול לגרום לנגיפים להיות מדבקים יותר. 

הקבוצה טענה כי המידע קריטי למתן פיקוח ולקבלת מידע למניעת מגפות עתידיות, וציין כי הדיווח של קהילת המודיעין על מקור הנגיף הוא לא חד משמעי. "לרוע המזל, ניסינו לקבל תשובות מגורמי בריאות הציבור ללא הצלחה. גורמים רשמיים, כמו ד"ר פאוצ'י, הטעו את הציבור בנוגע למימון NIAID של מחקר תפקודי", כתבו. "באופן דומה, המאמצים לכאורה של ממשל ביידן לקבל תשובות על מקור הקורונה, לא צלחו מכיוון שהדו"ח המסווג של קהילת המודיעין שלו לא היה חד משמעי". 

המחוקקים העלו חשש כי ייתכן שכספי משלם המיסים הועבר למכון הווירוולוגיה של ווהאן באמצעות הארגון הלא ממשלתי EcoHealth, אשר הם חוששים שאולי שימשו למימון מחקר תפקודי. 

 

המכון לוירולוגיה בווהאן, סין (צילום: סוכנות הידיעות הסינית)

 

במכתב, המחוקקים טענו כי על פלוסי לדחוק ביו"ר הוועדה שלה לזמן את מי שאולי מילא תפקיד ב"אישור, ביצוע או מימון מחקר רווח תפקודי או מחקר קשור לכך". כמו כן, הם ביקשו לבדוק אנשים עם חוקרים במכון ווהאן ו"פקידי בריאות אמריקנים" - וציינו שורה של שמות שהם היו רוצים לראות אותם מעידים. 

הרפובליקנים הפנו חשדות גם כלפי 'דאסזק', בטענה שמסמכי NIAID הנוגעים למחקר על וירוס הקורונה במכון ווהאן, מראים כי הארגון ידע על הסיכונים הפוטנציאליים. "מסמכים אלה מראים כי החוקרים ו-NIAID היו מודעים לסיכונים של זיהום בבני אדם עקב המחקר שלה: 'עבודת שטח כרוכה בסיכון גבוה ביותר לחשיפה ל-SARS או CoVs אחרים, תוך עבודה במערות עם צפיפות עטלפים גבוהה'", נכתב. 

לבסוף, המחוקקים אמרו כי הם מרגישים שלקונגרס "יש את הסמכות והחובה לקבל תשובות" על המגפה, וציינו את ההשפעה הכלכלית והרגשית שיש לה על מדינות ברחבי העולם. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE