הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביהמ"ש בניו יורק חסם זמנית את חובת החיסונים של העובדים הרפואיים
עובדי בריאות הגישו תביעה הטוענת כי הצו החדש לא כולל פטור בגין "אמונות דתיות המסרבות לחיסון כזה". השופט קבע כי על המדינה להגיב עד ה-22 לחודש

שופט פדרלי חסם זמנית את המדיניות החדשה בניו יורק המחייבת את העובדים הרפואיים להתחסן, אחרי שקבוצה של עובדי בריאות הגישו תביעה בטענה להפרת הזכויות שלהם בגלל שהצו לא מחשיב פטור על רקע דתי. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רופאים ואחיות בניו יורק (צילום: Shutterstock)

 

השופט דייוויד הרד ממחוז אוניידה הוציא את הצו לאחר ש-1 אנשי מקצוע בתחום הבריאות, כולל רופאים וחיות, טענו בתביעה כי הזכויות הבסיסיות שלהם נפגעות בעקבות חובת החיסונים. הרד נתן למדינת ניו יורק להגיב לתביעה עד -22 בספטמבר, וציין כי אם המדינה תתנגד להגיב, יתקיים דיון בעל פה ב-28 לחודש. 

המדינה הוציאה את הצו ב-28 באוגוסט, לפיו עובדי בריאות בבתי חולים ובתי אבות מחוייבים לקבל לפחות את הזריקה הראשונה עד ה-27 בספטמבר. האזל קרמפטון-הייס, מזכירת העיתונות של מושלת ניו יורק, קת'י הוקול, אמרה בהצהרה כי המדינה שוקלת את כל האפשרויות המשפטיות. 

"המושלת הוקול עושה כל שביכולתה להגן על תושבי ניו יורק ולהילחם בגרסת הדלתא, על ידי הגדלת שיעורי החיסונים ברחבי המדינה. דרישת החיסון של עובדי בריאות היא קריטית למאבק הזה", אמרה קרמפטון-הייס.

ד"ר ג'וזף ר. סלר, נשיא החברה הרפואית בניו יורק, אמר בהצהרה כי הארגון ללא מטרות רווח של רופאים, תושבים וסטודנטים לרפואה, "נחרד מאוד מההחלטה של היום". "אנו מאמינים כי צעד זה יביא להמולה של ניסיונות לעקוף את דרישת החיסון המנומקת היטב, שהייתה צעד חשוב לקראת המאבק האחרון בגרסת הדלתא המתפשטת במהירות", אמר סלרס. "אף זרם דתי גדול אינו מתנגד לחיסונים, ובית המשפט העליון אישר במשך למעלה ממאה שנים דרישות חיסון כאמצעי להגנה על בריאות הציבור".

בתביעה שהוגשה, בה העובדים הסתירו את זהותם, הם ציינו הפרות של החוקה האמריקנית, יחד עם חוק זכויות האדם של מדינת ניו יורק, מכיוון שצו הבריאות המחייבת את העובדים להתחסן לא סיפקה פטור ל"אמונות דתיות המסרבות לחיסון שכזה", ולצד זה הדגישו כי אינם "מתנגדים לחיסונים".



67% לא
33% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE