הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קרן גייטס: "אנחנו חושבים כבר על המגיפה הבאה"
מבחינת קרן גייטס נראה שאפשר לשים את נגיף הקורונה כבר מאחורנו, עם זאת הקרן מביעה דאגה שהנגיף יהפוף למגיפה של "העולם העני"

קרן ביל ומלינדה גייטס, שעצותיה הנחו חלק ניכר מהתגובה העולמית למגיפת הקוביד,  מזהירה שהעולם אינו מוכן להתמודד עם המגיפה הגדולה הבאה.

הדו"ח השנתי של הקרן, שפורסם ביום שלישי, התלונן על עליית העוני שנגרמה "על ידי קוביד -19"- תוך השמטה שחלק גדול מהנזק הקשור לנגיף נבע מהשבתות כלכליות שהטילו ממשלות שלעתים קרובות קיבלו את עצתן מקרן גייטס.

עם זאת, הדו"ח בסופו של דבר העניק טוויסט אופטימי לנזק, וציין כי הדברים היו יכולים להיות גרועים בהרבה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

הדו"ח התייחס ברובו לקוביד -19 כנחלת העבר, והפנה את תשומת הלב לצורך בהגברת ההשקעות בתשתיות לטווח ארוך כדי להתכונן למגיפה הבאה.

מדינות רבות עדיין על הברכיים, בעוד שכלכלותיהן של אחרות נהרסו או שאוכלוסיותיהן ויתרו על חירויות רבות בתהליך.

למרבה האירוניה, הקרן הזהירה את הקוראים וכתבה על "הסיכון האמיתי מאוד שמדינות וקהילות בעלות הכנסה גבוהה יתחילו להתייחס לקוביד-19 כמגיפת עוני נוספת: לא הבעיה שלנו".

מייסד מיקרוסופט שהפך לפילנתרופ, המיליארדר ביל גייטס, שומר על פרופיל נמוך בחודשים האחרונים לאחר גירושיו מאשתו מלינדה פרנץ' גייטס, איתה הוא ממשיך לנהל את הקרן.

הזוג נפרד במאי לאחר 27 שנות נישואים, על פי הדיווחים בשל רצון חולני וממושך של גייטס להיות חברו של הפדופיל המנוח ג'פרי אפשטיין.

גייטס גם הסיר את עצמו מהדירקטוריון של חברת ההשקעות ברקשייר האת'ווי, של וורן באפט, ואף עזב בשנה שעברה את דירקטוריון מיקרוסופט לאחר חקירה שדווחה על רומן מחוץ לנישואין עם עובדת.

 
8% לא
92% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE