הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אם הביטקוין באמת יצליח - הרגולטורים יחסלו אותו"
מייסד קרן הגידור מהגדולות בעולם, המיליארדר ריי דאליו, אמר כי אם המטבע הקריפטוגרפי יהפוך למיינסטרים, הרגולטורים ישתלטו עליו

ריי דאליו, מייסד אחת מקרנות הגידור הגדולות בעולם - ברידג'ווטר אסושיאיטס (Bridgewater Associates), אמר כי אם הביטקוין יהפוך למיינסטרים ויזכה להצלחה גדולה - הרגולטורים ישתלטו בסופו של דבר על המטבע הקריפטוגרפי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 ביטקוין (צילום: Shutterstock)

 

"אני חושב שבסופו של יום, אם הביטקוין באמת יצליח, הם יחסלו אותו. ואני חושב כך כי יש להם דרכים לחסל אותו", אמר דאליו בראיון לרשת סי.אן.בי.סי. 

הרגולטורים האמריקנים הגבירו את הפיקוח על תחום המטבעות הקריפטוגרפיים, אשר נמצא בתנודתיות מתמדת. יו"ר נציבות ניירות הערך האמריקנית, גארי גנסלר, אמר ביום שלישי האחרון כי בוול סטריט עובדים שעות נוספות על מנת ליצור מערכת כללים להגנה על המשקיעים, באמצעות החלת רגולציה טובה יותר של אלפי הנכסים והמטבעות הדיגיטליים החדשים. 

למרות עליות וירידות חדות, הביטקוין מצליח מאוד. הוא הכפיל את עצמו פי 4 ב-12 החודשים האחרונים, וביום רביעי האחרון הוא עמד על 47,500 דולרים, בעוד מוקדם יותר השנה הביטקוין הגיע לשיא של מעל 60 אלף דולר. 

"יש לך את אל סלוודור שמאמצת את המטבע, ויש את הודו וסין שנפטרות ממנו. ויש את ארצות הברית, שמדברת על איך להסדיר את המטבע ולשלוט עליו", אמר דאליו. 

 

ריי דאליו, מייסד אחת מקרנות הגידור הגדולות בעולם (צילום: רויטרס)

 

כזכור, לפני כשבוע אל סלוודור הפכה למדינה הראשונה בעולם שאימצה את הביטקוין כמטבע חוקי רשמי במדינה. בינתיים, בהודו צפויים להגיש הצעת חוק שתאסור על מטבעות קריפטוגרפיים ולהעניש את הסוחרים. סין, כמו כן, החלה להשתמש בכלים שונים כדי לפגוע בשוק הקריפטו, והורתה לסגור פעילויות שונות.

לטענת דאליו, לביטקוין אין ערך מהותי, כלומר חסר לו ערך יסודי ואובייקטיבי. "לאורך ההיסטוריה היו כל כך הרבה דברים שלא היה להם ערך מהותי, אך הם צברו אותו. ואז הם התחממו, ואז הפכו לקרים. זה יכול לקרות תמיד, רק צריך לדעת מה זה", אמר. 

ובכל זאת, המיליארדר אמר כי ביטקוין אכן מהווה אלטרנטיבה טובה למזומנים, והוא בעצמו מחזיק באחוז קטן מהמטבע הדיגיטלי. "אני חושב שכדאי לשקול את כל החלופות למזומנים, ואת כל החלופות לנכסים פיננסיים אחרים. ביטקוין הוא אפשרות. לי אפילו יש סכום מסוים בביטקוין", אמר דאליו. 

17% לא
83% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE