הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נחשף! הגנרל מילי ניסה לגמד את מהומות BLM כדי למנוע מטראמפ להכריז על מרד ולהטיל משטר צבאי
בזמן שאמריקה עלתה בלהבות היו אנשים שדאגו שהדברים ימשיעו לבעור, שוב מדובר בגנרל מילי שלאחר שנחשפו קשריו לסין עתה נחשף כי הוא ביקש לבלום מהנשיא הכרזה על מרד והתקוממות

יו"ר המטות המשולבים, הגנרל מארק מילי, ניסה לגמד את מהומות BLM בשנת 2020 בניסיון למנוע מדונלד טראמפ להפעיל את חוק המרד, וטען כי הן מתמקדות בעיקר בשימוש ב"צבע ריסוס" בניגוד מוחלט למציאות בשטח.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המידע מצוי בספר החדש, 'סכנה', שנכתבו על ידי בוב וודוורד ורוברט קוסטה.

למרות ההפגנות האלימות שהתפשטו במהירות ברחבי המדינה, מילי המשיכה להתעקש שהן השפיעו רק על שתי ערים והיו רגועות יחסית, ובכך הוא הדהד את המסרים של רשת CNN בנוגע למהומות.

"הם השתמשו בצבע ריסוס, אדוני הנשיא, זה לא התקוממות. [...] אנחנו מדינה המונה 330 מיליון תושבים. יש לך את ההפגנות האלה על פרוטות", אמר לכאורה מילי משתף פעולה של סין, לטראמפ.

מילי כנראה סיפר לטראמפ כי רוב המהומות כללו רק כ-300 איש וכי הן החווירו משמעותית לפרעות שהיו בוושינגטון בשנת 1968 שנגרמו בעקבות חיסול מרתין לותר קינג.

אך בפועל כידוע ההתפרעויות שטפו תוך ימים ספורים כמעט כל עיר מרכזית במדינה, כאשר ביזה, הצתה והתקפות אלימות הפכו לשגרה, ובסופו של דבר גרמו לנזקי רכוש של כ-2 מיליארד דולר וכן לפחות ל-19 הרוגים וליותר מ-17,000 מעצרים.

בשלב מסוים השתלטו המפגינים על שטח שלם במרכז העיר סיאטל, ומחקו לחלוטין את החוק והסדר במשך מספר שבועות. כישלונו של טראמפ לפעול בחוזקה ובהחלטיות הוביל לכך שהוא נראה חלש, וגרם לתנופה רבה של מומנטום שהיה מגיע אליו מהבחירות.

על פי דיווחים אחרים, טראמפ רצה להפעיל את חוק המרד ולהעמיד את מילי לאחראי על חיילי המשמר הלאומי כדי לסיים את התסיסה, מה שהוביל את השניים לקרב צעקות שבו מילי סירבה לקחת אחריות.

בחודש יוני, מילי נראה כמו פרוגרסיבי קיצוני עם רטוריקה המבקשת להבין "זעם לבן", ושימוש בביטויים שנזרקו על ידי קבוצות שמאל קיצוני כמו BLM, כשאמר לוועדת השירותים המזויינים של בית הנבחרים האמריקאי כי הוא מודאג מ"זעם לבן" בארצות הברית.

כפי שהדגשנו בתחילת השבוע, מילי הואשם בבגידה על ידי טראמפ לאחר שהתברר כי הבטיח להזהיר את סין לקראת כל פעולה צבאית.

מנחה פוקס ניוז, טאקר קרלסון, תיאר את הגילוי כ"אחד הדברים המפחידים ביותר שקרו אי פעם במדינה הזו".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE