הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צפו: "נילחם עד המות נגד הסגר" - מפגינים פרצו את מחסומי המשטרה והחלו להכות בשוטרים, כאוס ואלימות בבירת אוסטרליה
מצד אחד הממשלה ורשויות הבריאות שמנסות לשמור על הסגר השישי במספר שחוותה אוסטרליה, מאידך אזרחים מתוסכלים, ההתנגשות האלימה והבלתי נמנעת התרחשה היום

כידוע אוסטרליה מנהלת את מדיניות הקורונה הקשוחה ביותר מכל מדינות המערב כולל מחנות הסגר מיוחדים לחולים.

הצעדים הדרקוניים גררו לא מעט תרעומת ומחאות מפי אוסטרלים ואחרים בעולם.

היום מוקדם יותר לאור מחאות אלה שוטרים מקומיים השתמשו בתרסיס פלפל וביצעו למעלה מ-200 מעצרים במלבורן כשכמה מאות מפגינים התעלמו מהוראות השהייה בבית וצעדו דרך פרברי העיר.

הכינוס הבלתי חוקי מגיע כשהעיר עוברת את הנעילה השישית(!) שלה מאז תחילת המגיפה, כשמדינת ויקטוריה מדווחת על יותר מ-500 מקרי קוביד-19 בשבת.

מהמשטרה נמסר כי שישה שוטרים פונו לבית חולים פונו לבית החולים לאחר שנרמסו בעימותים מול קהל של כ-700 איש.

מפקד משטרת ויקטוריה, מארק גאליוט, אמר לתקשורת כי "מה שראינו היום היה קבוצת מפגינים שהתכנסו, לא למחות על חירויות, אלא פשוט לקחת על עצמם ולנהל מאבק מול המשטרה".

המשטרה ניסתה לצמצם את הגישה למרכז העיר, לחסום כבישים ולעצור את התחבורה הציבורית במטרה להימנע מחזרה על סצנות אלימות כמו אלה שהתרחשו בעצרת שגררה אלפי מפגינים בחודש שעבר.

אולם הצועדים עברו למקום אחר, כשצילומים מאירוע אחד הראו קהל מסתער דרך קו ההגנה המשטרתי בזמן שהתפתחו מריבות לאורך תוואי הרכבת החשמלית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מספר עצום של שוטרים הצליחו להרתיע התכנסות דומה בסידני בפארק העירוני בו היתה אמורה להתקיים מחאה דומה. משטרת ניו סאות' ויילס מסרה כי עצרה כ-20 בני אדם בעיר, בעיקר ברשת התחבורה הציבורית, בעוד כמה אחרים נעצרו בהתכנסויות קטנות יותר ברחבי המדינה.

מלבורן וסידני סובלות מנעילות ממושכות כשהרשויות מתחרות לחסן במהרה אנשים במטרה לצאת מההגבלות הנוכחיות על רקע התפרצויות הולכות וגדלות.

אוסטרליה השיגה בהצלחה את מטרת ה-"Covid-zero" במשך רוב המגיפה, בעיקר על ידי גבולות בינלאומיים סגורים והגבלות על תנועות.

אך הגעת גרסת הדלתא הפילה את הערים הגדולות שלה בחזרה להוראות שהייה בבית מוקדם יותר השנה, והרשויות מכוונות כעת לשיעורי חיסונים של 70% לפני הקלה נוספת בסגרים.

37% לא
63% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE