הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ממשל ביידן הודיע רשמית: ארה"ב תאסור על כניסת תיירים זרים שאינם מחוסנים
במסגרת המדיניות החדשה שתיכנס לתוקף בהמשך השנה, אזרחים זרים יידרשו להוכיח שהתחסנו לנגיף הקורונה לפני עלייתם למטוס, ועם הנחיתה הם יעברו בדיקת קורונה. אמריקאים שאינם מחוסנים ייאלצו לעבור בדיקה לפני ואחרי הטיסה הבינלאומית. עד כה, שהות באחת מעשרות מדינות "אדומות" גררה איסור כניסה למשך שבועיים

תיירים זרים יוכלו להיכנס לארצות הברית באמצעות הצגת תעודת התחסנות ובדיקת קורונה שלילית, כך נמסר מוקדם יותר היום (שני) מהבית הלבן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock / Getty Images)

 

כזכור, עם פרוץ משבר הקורונה לפני כשנה וחצי, הממשל הפדרלי (אז בראשות הנשיא לשעבר טראמפ) הורה לאסור על כניסת אזרחים זרים ששהו במדינות מסוימות במהלך 14 הימים שקדמו לטיסתם לארה"ב. 

חשוב לציין כי מדיניות זו חלה על עשרות מדינות, ביניהן סין, בריטניה, אירלנד, ברזיל , הודו, דרום אפריקה, איראן וכל מדינות אזור שנגן (כל מדינות האיחוד האירופי). כמו כן, ראוי להזכיר כי המדיניות הוארכה ע"י ממשל ביידן בתחילת השנה הנוכחית.

אלא שכעת, המדיניות החדשה צפויה להחליף את הקיימת, וכאמור היא תאפשר לכלל האזרחים הזרים להיכנס לארצות הברית (במידה שהם מחזיקים בכל האישורים הנדרשים, למשל ויזה) ללא כל קשר לרשימת המדינות שבהן הם ביקרו.

 

נמל התעופה הבינלאומי וושינגטון דאלס, בחודש שעבר (צילום: Getty Images)

 

לפי ג'ף זיאנטס - מתאם תגובת ממשל ביידן למשבר הקורונה - המדיניות החדשה תיכנס לתוקף בחודש נובמבר הקרוב. במסגרת המדיניות, על כלל האזרחים הזרים להציג הוכחת התחסנות, וזאת בנוסף לבדיקת קורונה שלילית שתבוצע עד 72 שעות לפני מועד ההמראה (נוהל שקיים זה עתה בטיסות בינלאומיות).

אזרח זר שייכנס לארה"ב באמצעות הצגת תעודת התחסנות ובדיקת קורונה שלילית לא יידרש להיכנס לבידוד: "המדיניות פועלת לפי המדע", הסביר זיאנטס והמשיך, "הדרישה להוכיח שנוסעים מחוסנים באופן מלא בהכרח תגן על אזרחי ותושבי ארה"ב".

בכל הנוגע לאזרחים אמריקאים שאינם מחוסנים, החל מחודש נובמבר הם יידרשו לעבור בדיקת קורונה ביממה שלפני הטיסה, כמו גם בדיקת קורונה נוספת ב-24 שעות שלאחר הנחיתה בארה"ב.

"זו מערכת חזקה יותר מכיוון שהיא מתייחסת לכל אדם ואדם באופן פרטני, ולא לכל מדינה כיישות נפרדת", הסביר זיאנטס.

 

ג'ף זיאנטס, מתאם תגובת הממשל למשבר הקורונה (צילום: Getty Images)

 

כזכור, על כוונת הממשל הפדרלי להורות על חובת הצגת תעודת התחסנות דיווחנו לראשונה כבר בתחילת חודש אוגוסט.

בזמנו נודע כי בממשל מעוניינים לחדש את מערך הטיסות הבינלאומיות לארצות הברית - צעד שבו מעוניינות תעשיות התעופה והתיירות האמריקאיות. עם זאת, אנשי הממשל חוששים מהסרת כלל המגבלות, בייחוד כאשר תחלואת הקורונה מזנקת והווריאנט 'דלתא' הופך לזן הקורונה השכיח ביותר במדינה.

אי לכך, בממשל מגבשים את התוכנית החדשה, שתחול על כל מי שאינו מחזיק בדרכון אמריקאי או אשרת כניסה/שהייה. כמו כן, כאמור, רשויות הבריאות דורשות מהתיירים הזרים להוכיח שהם 'מחוסנים באופן מלא' - מושג המתייחס לכל מי שקיבל את זריקת החיסון האחרונה (השנייה במקרה של פייזר ומודרנה, הראשונה במקרה של ג'ונסון אנד ג'ונסון) לפני שבועיים או יותר.

8% לא
92% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE