הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיווח: ארצות הברית תאסור על כניסת תיירים זרים שאינם מחוסנים
בבית הלבן מחפשים אחר פתרון יצירתי שיאפשר לחדש את הטיסות מעשרות מדינות ברחבי העולם, מבלי לגרום לתחלואת הקורונה לעלות עוד יותר. ככל הנראה, יוחלט כי אזרחים זרים יוכלו להיכנס לארה"ב אך ורק הם יוכיחו שהם 'מחוסנים באופן מלא'

בממשל ביידן מגבשים מדיניות חדשה, במסגרתה כלל הזרים הנכנסים לארצות הברית יידרשו להוכיח שהם מחוסנים באופן מלא, וזאת כחלק מהרצון להסיר את המגבלות החלות על טיסות בינלאומיות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

לפי הדיווחים בסוכנות הידיעות רויטרס, בממשל מעוניינים לחדש את מערך הטיסות הבינלאומיות לארצות הברית - צעד שבו מעוניינות תעשיות התעופה והתיירות האמריקאיות. עם זאת, אנשי הממשל חוששים מהסרת כלל המגבלות, בייחוד כאשר תחלואת הקורונה מזנקת והווריאנט 'דלתא' הופך לזן הקורונה השכיח ביותר במדינה.

אי לכך, בממשל מגבשים את התוכנית החדשה, שתחול על כל מי שאינו מחזיק בדרכון אמריקאי או אשרת כניסה/שהייה. לפי הדיווחים, מלבד מספר קטן של מקרים יוצאי דופן, כלל הזרים שיבקשו להיכנס לארצות הברית יידרשו להוכיח שהם 'מחוסנים באופן מלא'.

חשוב לזכור כי לפי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), המושג 'מחוסן באופן מלא' מתייחס לכל מי שקיבל את זריקת החיסון האחרונה (השנייה במקרה של פייזר ומודרנה, הראשונה במקרה של ג'ונסון אנד ג'ונסון) לפני שבועיים או יותר.

לא ברור מתי בדיוק המדיניות החדשה תיכנס לתוקף, אולם לפי הדיווחים ראשי תעשיית התיירות והתעופה מפעילים לחץ כבד במטרה ליישם את התוכנית כבר עתה.

 

הנשיא ביידן, מוקדם יותר היום (צילום: AP)

 

הדיווחים ב"רויטרס" פורסמו מוקדם יותר היום (רביעי), כשבוע בלבד לאחר שנודע שהממשל הפדרלי אינו מתכוון לבטל את המגבלה האוסרת על כניסת אזרחים מעשרות מדינות לארה"ב.

כפי שדיווחנו, רבים ציפו שהאיסור יבוטל, בייחוד לאחר פגישתם של הנשיא ביידן וקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, בחודש שעבר, במהלכה ביידן רמז שהממשל "בוחן את האפשרויות".

מדובר בחלק מצו מנהלי שעליו חתם הנשיא לשעבר טראמפ (ביידן האריך את המדיניות עם כניסתו לבית הלבן מוקדם יותר השנה). חשוב לציין כי מדובר באיסור שחל על עשרות מדינות, ביניהן סין, בריטניה, אירלנד, ברזיל וכל מדינות אזור שנגן (כל מדינות האיחוד האירופי).

לפי הדיווחים בסוכנות הידיעות AP, בממשל הפדרלי מבינים את החשיבות בחידוש הטיסות, בפרט בכל הנוגע להשפעה החיובית על תעשיית התיירות האמריקאית. עם זאת, העלייה שנרשמת בשבועות האחרונים בתחלואת הקורונה גורמת לאנשי הממשל שלא לבטל את המדיניות -לפחות לא בשלב זה.

למעשה, גם באירופה וגם בארה"ב רשויות הבריאות מתמודדות עם התפרצות של הווריאנט 'דלתא', שאותר לראשונה בהודו. בעקבות זאת, בשבוע שעבר בריטניה הוכנסה לרשימת המדינות שהנסיעה אליהן אינה מומלצת (המלצה שפורסמה ע"י ה-CDC).

 

נוסעים נוחתים בנמה"ת קנדי בניו יורק, בשנה שעברה (צילום: רויטרס)

 

במקביל לכך, אתמול (שלישי) דיווחנו שאושר סופית צו של משרד הבריאות הישראלי, במסגרתו 18 מדינות יתווספו לרשימת המדינות שהנוחתים מהן יידרשו להיכנס לבידוד, כולל מחוסנים ומחלימים. לצד יעדי תיירות פופולריים ביותר כגון הולנד, יוון, צרפת ואיטליה, גם ארצות הברית נוספה לרשימה.

תחילה, מדיניות זו הייתה אמורה להיכנס לתוקף החל מיום שישי הקרוב, ה-6 באוגוסט, אולם בסופו של דבר נקבע שהיא תיכנס לתוקף החל מיום ראשון הבא, ה-8 באוגוסט. המשמעות היא שכלל הנוחתים בישראל החל מה-8 באוגוסט יידרשו להיכנס לבידוד ביתי, גם מחוסנים ומחלימים.

כמו כן, חשוב לזכור שמשרד הבריאות בישראל מחייב את כלל הנוסעים המגיעים למדינה (ששהו מעל 72 שעות בחו"ל) להציג בדיקת קורונה שלילית שבוצעה ב-72 השעות שקדמו למועד ההמראה.

ראוי לציין שמדובר בבדיקות PCR בלבד, וחובה זו חלה גם על מי שמחזיק בתעודת התחסנות או אישור מחלים. למען הסר ספק, הצגת הבדיקה השלילית מהווה תנאי כניסה לישראל, וחברות התעופה רשאיות שלא להעלות אתכם על המטוס ללא תוצאות הבדיקה.

את הבדיקות ניתן לבצע במקומות רבים (מומלץ לחפש בגוגל "PCR Testing" ואת שם העיר או השכונה שבה אתם מתגוררים כדי למצוא מרפאה או אתר בדיקות). כמו כן, ישנה אפשרות לעבור בדיקות קורונה בנמלי התעופה, אולם לא מומלץ להמתין עד לרגע האחרון.

בנוסף, משרד הבריאות מחייב את כלל הנכנסים לישראל למלא הצהרת כניסה, 24 עד 48 שעות לפני מועד ההמראה (24 שעות לפני שעושים צ'ק אין). בין היתר, בטופס זה תידרשו למסור פרטים אישיים ואת המקומות שבהם ביקרתם במהלך השבועיים האחרונים.

עם הנחיתה בישראל, תידרשו לעבור בדיקת קורונה נוספת - הפעם בשטח נמל התעופה בן גוריון. עלות בדיקה זו עומדת על 100 שקלים, וניתן לקבל הנחה בגובה 20% כאשר משלמים מראש.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE