הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
העוקץ של מנכ"ל טוויטר - "הונאת משקיעים": טוויטר נקנסה בסכום עתק בעקבות פרסום שגוי של נתוני משתמשים
ג'ק דורסי מרבה לדבר על צדק חברתי וחלוקתי, אך נראה כי כשזה נוגע לעסקים ייתכן מאוד והאתיקה הזו לא בהכרח עומדת בראש מעייניו, הכל כמובן - לכאורה ובעלות של 809 מיליון דולרים

טוויטר הגיעה להסדר בתביעה ייצוגית על סך 809 מיליון דולר (!) כדי לפתור טענה שהחברה לכאורה "סיפקה מידע מטעה של כמות המשתמשים שלה למשקיעים".

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מנכ"ל טוויטר - ג'ק דורסי (צילום: זירוהדג')

בתביעה שהוגשה בשנת 2016 נטען כי ג'ק דורסי והמנכ"ל לשעבר דיק קוסטולו, בנוסף לחבר הדירקטוריון אוון וויליאמס, הסתירו מידע על האטה של ​​צמיחת כמות המשתמשים בחברת המדיה החברתית בזמן שהם מכרו את אחזקות המניות האישיות שלהם... לפי הטענות, מכירת המניות (על פי המידע המוטעה..) הניבה "מאות מיליוני דולרים ברווחים מבפנים", נטען בטענת התביעה.

בין הטענות נשמע כי החברה לא גילתה ירידה זו למשקיעים והסתירה לכאורה כי נתוני ה-mDAU שלה הראו כי מעורבות המשתמשים היתה שטוחה או בירידה.

בטופס 8-K של חברת טוויטר, שהוגש ביום שני, נאמר:

"ההסכם המחייב, הכפוף לתנאים מסוימים, לרבות אישור בית המשפט להסכם הסדר פשרה סופי, מחייב את החברה לשלם 809.5 מיליון דולר בגין תביעות של הפרות של סעיפים 10 (ב) ו-20 (א) לחוק חילופי ניירות ערך משנת 1934. ההסכם המחייב אינו כולל, והסכם הפשרה הסופי לא יכלול או יהווה הודאה, ויתור או מציאה של תקלה, אחריות או עוולה מצד החברה או כל נאשם אחר. לא ניתן להבטיח שהסכם הפשרה הסופי ייצא לפועל או שהסכם כזה יאושר על ידי בית המשפט".

בכוונת החברה להשתמש בכסף מזומן על מנת לשלם את סכום ההסדר שצפוי להיות משולם ברבעון הרביעי של 2021.

למרות שטוויטר תוכל לשלם בקלות את ההסדר עם יותר מ-4 מיליארד דולר בהישג יד, הסכום של 800 מיליון דולר אינו מהותי.

בינתיים טוויטר המשיכה להשתמש בנתוני mDAU שבה היא משתמשת כעת והסבירה למשקיעים כי היא "משקפת בצורה הטובה ביותר את מטרותיה להניע מונטיזציה".

מסמכי mDAU מתוארים כ"מספר הממוצע של 'אנשים, ארגונים או חשבונות אחרים שנכנסו או שאומתו או ניגשו לטוויטר בכל יום נתון באמצעות twitter.com או יישומי טוויטר שמסוגלים להציג מודעות".

17% לא
83% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE