הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התפתחות במשבר הדיפלומטי: שגריר צרפת יחזור לוושינגטון, ביידן ומקרון ייפגשו בחודש הבא
פחות משבוע לאחר שצרפת החזירה את השגרירים מארה"ב ומאוסטרליה להתייעצות, שני המנהיגים שוחחו במהלך יום רביעי וסיכמו על החזרת השגריר כבר בשבוע הבא. במקביל, הנשיאים צפויים להיפגש במהלך פסגת מדינות ה-G-20 ברומא לקראת סוף חודש אוקטובר

שגריר צרפת בארצות הברית צפוי לשוב לשגרירות בוושינגטון די. סי. כבר בשבוע הבא, כך אמרו מוקדם יותר היום (רביעי) בכירים מטעם שתי המדינות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיאים ביידן ומקרון, מוקדם יותר השנה במהלך ועידת ה-G7 (צילום: הבית הלבן)

 

כזכור, ביום שישי האחרון נרשמה תקרית דיפלומטית חריגה ביותר, כאשר צרפת הודיעה על החזרת השגרירים מוושינגטון די. סי. ומקנברה, וזאת על רקע עסקת הצוללות שנחתמה בשבוע שעבר בין ארצות הברית לאוסטרליה.

בהודעת שר החוץ הצרפתי ז'אן-איב לה דריאן הוסבר כי ההחלטה להחזיר את השגרירים התקבלה לאחר בקשתו של נשיא המדינה, עמנואל מקרון: "זוהי החלטה מוצדקת, בהתאם להכרזות החמורות של אוסטרליה וארצות הברית", כתב הדיפלומט הצרפתי הבכיר.

מוקדם יותר היום התקיימה שיחה בין נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, לבין הנשיא מקרון. מעבר לכך שהשגריר פיליפ אטיין ישוב לבירה האמריקאית בשבוע הבא, ביידן ומקרון גם הודיעו שהם צפויים להיפגש בפסגת מדינות ה-G-20, שתיערך ברומא בסוף אוקטובר.

 

שר החוץ הצרפתי, ז'אן-איב לה דריאן, בשבוע שעבר (צילום: AP)

 

כאמור, התקרית הדיפלומטית החריגה הגיעה ימים בודדים לאחר שאוסטרליה הודיעה כי בכוונתה לבטל חוזה שנחתם לרכישת צוללות צרפתיות, ובמקום היא תרכוש צוללות גרעיניות שייבנו עם טכנולוגיה אמריקאית.

לפי הדיווחים, לממשלת צרפת נודע על כוונת אוסטרליה לבטל את החוזה דקות בודדות לפני ההכרזה הפומבית של מנהיגי ארה"ב, אוסטרליה ובריטניה. צרפת צפויה להפסיד סכום המתקרב ל-100 מיליארד דולר בעקבות ביטול החוזה.

"לבקשתו של הנשיא מקרון, החלטתי להחזיר את השגרירים שלנו מארה"ב ומאוסטרליה להתייעצות", כתב לה דריאן בהודעתו שפורסמה בשבוע שעבר, "צעד חריג זה משקף את החומרה של ההכרזה של שתי המדינות מתאריך ה-15 בספטמבר. נטישת הפרויקט שעליה צרפת ואוסטרליה עובדות מאז 2016, ביחד עם ההכרזה על שותפות חדשה עם ארה"ב, אינה מהווים התנהגות מקובלת בין בנות ברית".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE