הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חשוב שתדעו: 5 עובדות מפתיעות על שומן
מגיפת ההשמנה הפכה להיות בשנים האחרונות אחת מהמגפות החמורות ביותר ברחבי העולם, אך חשוב לדעת כי הגוף שלנו הוא הרבה מעבר לכמה אנחנו שוקלים, או מה רמת השומן שלנו בדם. הנה כמה עובדות חשובות על שומן

כיום כבר אין ספק, השמנה היא המגפה של המאה העשרים ואחת. היא מביאה עימה עלייה ניכרת בשיעורי לחץ דם, סכרת ומחלות לב, אשר מתחילים כבר בגיל צעיר. ארגוני הבריאות מסביב לעולם פועלים במטרה לנסות ולהילחם בתופעה, מיליוני אנשים עושים ברגע זה דיאטה כזו או אחרת, אבל השאלה היא האם אתם באמת בדרך הנכונה להוריד במשקל? 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דיאטות רבות ושיטות הרזייה שונות מתעלמים מהדבר החשוב ביותר והוא עובדה כי הגוף שלנו הוא הרבה יותר מורכב ממה שאנחנו שוקלים. לכן, ריכזנו עבורכם כמה עובדות מעניינות על שומן הגוף, שכנראה לא ידעתם. 

1. רקמת שומן הינה למעשה רקמה פעילה אשר תפקידה להפריש הורמונים, חומרים מעודדי דלקת וחומצות שומן, ובעיקר, משמשת כמסחן לתקופות של מחסור.

2. בלתי אפשרי להפוך שומן לשריר. תאי השומן בגופנו מתרבים עד גיל עשרים, ואז רק משנים את הנפח. לכן, פעילות גופנית לא תקטין את מספר תאי השומן, אך היא בהחלט יכולה להשפיע על הקטנת נפח תאי השומן. 

3. קיימים מספר סוגים של רקמות שומן בגופנו, והן שונות זו מזו. רקמת השומן העמוקה מקיפה את האיברים הפנימיים שלנו, ואילו רקמת השומן השטחית נמצאת בשכבה התת עורית של העור. הרקמה העמוקה יותר היא זו שבאה לידי ביטוי בהשמנה תוך בטנית, והיא זו שקשורה גם למחלות לב שונות.

4. מכיוון שרקמת השומן העמוקה היא המשפיעה על מחלות, אנשים שיכולים להיחשב רזים, עדיין יכולים להיות בעלי השמנה מטאבולית, כלומר הם עדיין יכולים לצבור שומן עמוק ולהיות בסיכון למחלות דם ולב. לכן, אדם שנמצא תחת הגדרה של משקל עודף, אך ללא רמה גבוהה של שומן עמוק, לא יהיה בסיכון על אף משקלו. 

5. שומן טראנס וסוכרים שונים מעלים את רקמת השומן הבטני העמוק. במילים אחרות, אוכל מעובד ועתיר סוכר ופחמימה, הינו מזיק במיוחד לגופנו, הרבה מעבר לתופעה של עלייה במשקל. 

לסיכום, אולי מומלץ לזנוח את הדיאטה הקפדנית ופשוט לבחור באורח חיים מאוזן ובריא, המשלב פעילות גופנית מספר פעמים בשבוע. ובעיקר, נסו להימנע מלעלות על המשקל בכל שבוע, כפי שכבר ניתן להבין, המספר שתראו, לא משקף במיוחד את המצב הבריאותי שלכם.  

7% לא
93% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE