הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חובת החיסונים בבתי החולים בניו יורק נכנסה לתוקף: עשרות אלפים עלולים לאבד את מקום עבודתם
הנתונים העדכניים ביותר מראים ש-84% מעובדי בתי החולים במדינה הספיקו לקבל לפחות זריקת חיסון אחת, אולם המשמעות היא שקרוב ל-50 אלף עובדים טרם עשו זאת. במדינה נערכים לקראת מחסור בכוח אדם וכבר הורו על שורה של צעדים, לרבות גיוס של חיילי המשמר הלאומי

חובת החיסונים בבתי החולים וברחבי מדינת ניו יורק נכנסה לתוקף היום (שני), ורשויות החוק ברחבי המדינה יחלו לאכוף את החוק החדש הלילה בחצות.

על אף שקיים חשש שהמדיניות תגרום למחסור בכוח אדם בבתי החולים, המושל קאת'י הוקול הבטיחה שרשויות הבריאות נערכות להתמודד עם כך.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

כזכור, ביום שישי ה-27 באוגוסט - ימים בודדים לאחר כניסתה לתפקיד - המושלת הוקול חתמה על צו מנהלי, המחייב את כלל עובדי מערכת הבריאות הציבורית (בתי חולים, מרפאות ובתי אבות) לקבל את החיסון נגד קורונה.

כפי שהוסבר בזמנו, לעובדי בתי החולים ניתן חודש ימים (עד היום) כדי לקבל את זריקת החיסון הראשונה. נכון ליום רביעי האחרון (היום האחרון שבו הנתון עודכן), כ-84% מעובדי בתי החולים ובתי האבות הספיקו לקבל את זריקת החיסון הראשונה.

עם זאת, המשמעות היא שישנם עשרות אלפי עובדים שטרם עשו זאת. למעשה, בניו יורק יש כ-450 אלף עובדים במערכת הבריאות הציבורית, כך שגם אם שיעור המתחסנים יעלה ל-90%, ישנם כ-45 אלף עובדים שאינם מחוסנים (וכעת עלולים לאבד את עבודתם בשל כך).

בניגוד לעובדי בתי החולים, לעובדים בבתי האבות ניתן עד ה-7 באוקטובר על מנת לקבל את זריקת החיסון הראשונה.

 

הפגנה של מתנגדי המדיניות, מוקדם יותר החודש בניו יורק (צילום: Getty Images)

 

לאור המצב הבעייתי שבו יתכן שעשרות אלפי עובדים יאבדו את משרתם בקרוב, הבוקר המושלת חתמה על צו מנהלי נוסף המאפשר לגייס עובדים למערכת הבריאות ממדינות נוספות, וזאת לצד סטודנטים לרפואה שזה עתה סיימו את לימודיהם, ורופאים ואחים שיצאו לפנסיה לאחרונה.

בנוסף, הצו המנהלי יאפשר לניו יורק לגייס רופאים וחובשים מהמשמר הלאומי.

"המטרה של המהלך היא ליצור זכות בסיסית ביותר עבור כלל התושבים: לדעת שניתן להיכנס לבית חולים או בית אבות, ולהיות בטוחים שניתן לעשות זאת מבלי להידבק בנגיף הקורונה", הסבירה המושלת הבוקר.

 

תוכנית "מפתח לעיר ניו יורק" נכנסה לתוקף מוקדם יותר החודש (צילום: עיריית ניו יורק)

 

במקביל לחובת החיסונים, תושבים עדיין מתרגלים לתוכנית "מפתח לעיר ניו יורק", שנכנסה לתוקף בחודש שעבר אך בפועל זכתה לאכיפה רק ב-13 בספטמבר.

בזמנו, ראש העיר ביל דה-בלאזיו הציג את תוכנית "מפתח לעיר ניו ירוק" ("Key to NYC") והסביר שהמדיניות החדשה חלה על כלל העובדים ולקוחות של מרבית בתי העסק ברחבי התפוח הגדול. בהודעתו שנמסרה בתחילת החודש הסביר ראש העיר ש-13 גופים שונים יפקחו על המדיניות החדשה.

מאז ההכרזה של ראש העיר בחודש שעבר, תושבים ובתי עסק קיבלו 'תקופת חסד', במהלכה הם התרגלו להסתובב עם תעודת ההתחסנות של ה-CDC (או אפליקציית הסמארטפון שניתן להירשם אליה) ולבצע בדיקות של אותן תעודות בכניסה לבתי עסק.

אלא שכעת, כאמור, המדיניות תזכה לאכיפה מוגברת, ובית עסק שאינו פועל לפי החוק ייקנס ב-1,000 דולר ביום.

חשוב לציין שחובת החיסונים אינה חלה על ילדים מתחת לגיל 12, וזאת מכיוון שקבוצת הגיל הזו אינה זכאית להתחסן בארה"ב. כמו כן, המדיניות אינה חלה במרכזי קהילה, בתי תפילה, משרדים ועוד. למען הסר ספק, לקוחות או שליחים האוספים מזון ממסעדה אינם נדרשים להוכיח שהם מחוסנים.

בעיריית ניו יורק פרסמו רשימה של בתי עסק שבהם החוק החדש יחול, והם חולקו לשלוש קטגוריות שונות:

  • פנאי בחללים סגורים: בתי קולנוע, מוזיאונים וגלריות אמנות, גני חיות ואקווריומים, אצטדיונים ואולמות של קבוצות ספורט, מרכזי כנסים, אולמות אירועים, מרכזי באולינג, משחקיות וידאו ('ארקייד'), מועדוני סנוקר, בתי קזינו ומועדוני חשפנות.
  • מזון ושתייה בחללים סגורים: מסעדות, אולמות אירועים, ברים, מועדוני לילה, קפיטריות, סופרמרקטים, מאפיות, בתי קפה ומזון מהיר.
  • כושר בחללים סגורים: חדרי כושר, בריכות שחייה, שיעור ספורט, שיעורי מחול וכדומה (ספינינג, יוגה ועוד).
8% לא
92% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE