הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"ניאו-נאצי גאה" הורשע בעבירות חמורות נגד יהודים בארה"ב
רק 90 דקות נדרשו על מנת להרשיע את קיילב קול מטקסס, ששלח איומים לפעילים ועיתונאים יהודים בשלוש מדינות, ביניהן פלורידה. לפני כשנתיים קול הוגדר ע"י משטרת סיאטל כ"מסוכן לציבור" וביהמ"ש הסכים להחרים את כלי הנשק שהיו ברשותו

בית המשפט הפדרלי בסיאטל הרשיע מוקדם יותר היום (רביעי) צעיר שהזדהה כ"ניאו-נאצי גאה", וזאת לאחר שהואשם בכך שהטריד ואף איים לפגוע בעיתונאים ובפעילים יהודים בשלוש מדינות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קיילב קול בן ה-25 (צילום: Shutterstock \ משרד התביעה הפדרלית)

 

המשפט נפתח מוקדם יותר השבוע, ונדרשו פחות מ-90 דקות של דיונים עבור אנשי חבר המושבעים, שהרשיעו את קיילב קול בן ה-25 בחמש עבירות, ביניהן שיבוש הליכי חקירה, איומים לטרור וקשירת קשר לביצוע פשע.

קול, תושב טקסס במקור, ישוב לבית המשפט הפדרלי בסיאטל בתחילת שנה הבאה, אז ייקבע עונשו. לפי ההערכות, הוא צפוי להישלח ללפחות 10 שנים בכלא.

 

 

בשנה שעברה, קול וארבעה צעירים נוספים המשתייכים לתנועת האטומוופן - ארגון ניאו נאצי שפועל ברחבי ארצות הברית. הם הואשמו בכך ששלחו מכתבים לעיתונאים ועובדים של הליגה נגד השמצה (ADL) בוושינגטון, אריזונה ופלורידה.

לצד צלבי קרס וסמלים נוספים המזוהים עם הנאצים, החמישה גם שלחו איומים מפורשים כגון "זכיתם לביקור מצד הנאצים", "למעשים שלכם יהיו הלשכות" ו-"אנו צופים בכם".

באחד המכתבים אף צורפה תמונה של אדם הזורק בקבוק תבערה לעבר בית, לצד הכיתוב "מוות לחזירים" - אותה מסר מצמרר שנמצאו בזירות הרצח שבוצעו ע"י חברי כת "משפחת מנסון".

 

קול וחבריו לתנועת האטומוופן (צילום: משרד התביעה הפדרלית)

 

למעשה, קול נמצא במעקב של רשויות החוק הפדרליות במשך לפחות שלוש שנים, שכן בשנת 2018 הוא נעצר ע"י הסוכנות המכס והגנת הגבולות של ארצות הברית (CBP) עם שובו מאירופה. בחיפוש שנערך במכשיר הטלפון שלו נמצאו תמונות שבהן קול מצדיע במועל יד, מציג דגלים וחפצים דומים השייכים לנאצים ועוד.

שנה לאחר מכן, רשויות החוק עשו שימוש בחוק ה'דגל האדום' המאפשר להחרים כלי נשק מאנשים מסוכנים. 

ב-8 באוקטובר 2019 בית המשפט אישר את הבקשה הדחופה שהוגשה על מנת שקול יוכר כ"מסוכן באופן קיצוני אשר מהווה איום לפגיעה באחרים". ראוי לציין כי בזמנו, קול טרם הואשם בביצוע פשע כלשהו.

כאמור, מדובר במה שנקרא "חוק דגל אדום" שקיימים במספר מדינות, ומטרתו למנוע אירועי ירי המוניים ע"י שלילית הזכות החוקתית להחזיק בכלי נשק, אם כי באופן זמני בלבד.

לרוב, בקשה מסוג זה נמסרת מצד קרוב משפחה או חבר מודאג, אך ממסמכי בית המשפט עולה כי משטרת סיאטל היא זו שהגישה את הבקשה כבר בחודש בספטמבר 2019. "לתושב המדובר סליק של כלי נשק וחלקי חילוף להרכבת כלי נשק בביתו", נכתב במסמכים שהוגשו.

בחיפוש שנערך בביתו של קול נמצאו מספר כלי נשק, לרבות רובה סער AK-47 קלצ'ניקוב וכמה אקדחים. אך מה שהדאיג את המשטרה יותר מכל הוא ההיתר שקיבל לשאת נשק באופן סמוי. כל האקדחים והרובים הוחרמו, וההיתר נשלל.

 

התמונות המפלילות של קול, מביקור במחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו (צילום: משרד התביעה הפדרלית)

 

במהלך המשפט שהתנהל בימים האחרונים, קורבנותיו של קול סיפרו כיצד הגיבו לאיומים. חלקם סיפרו שחששו לחיי בני משפחתם, ועל כן הם עברו דירה, ורבים מהם סיפרו שנאלצו להתקין מערכת אבטחה יקרה בביתם. אחד אף סיפר שרכש כלי נשק וצעירה חשפה שעזבה את מקום עבודתה בגלל האיומים.

קול עצמו לא בדיוק שיתף פעולה במהלך המשפט, והוא סירב לזמן עדים או למסור עדות.

כאמור, בחודש ינואר קול ישוב לביהמ"ש הפדרלי, אז ייקבע עונשו.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE