הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ דורש לבטל את פרס פוליצר על סיקור ההתערבות הרוסית בבחירות: "פארסה ממניעים פוליטיים"
הנשיא לשעבר טוען כי הניו יורק טיימס והוושינגטון פוסט צריכים להחזיר את הפרסים שקיבלו, בעיקר לאחר שנודע כי בכיר בקמפיין של קלינטון שיקר ל-FBI

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ קרא למועצת 'פוליצר' לבטל את הפרסים שהוענקו לעיתונים 'הניו יורק טיימס' וה'וושינגטון פוסט' על סיקור ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות 2016, וזאת בטענה ל"דיווח כוזב".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא ה-45, דונלד טראמפ (צילום: Shutterstock)

 

טראמפ פרסם ביום ראשון מכתב שהועבר לבוד קלימנט, המנהל הזמני של הארגון, בו הוא מבקש מהדירקטוריון לבטל את פרס 'הדיווח הלאומי' לשנת 2018 שהוענק לשני העיתונים, כיוון שלדבריו "הדיווח הכוזב התבסס על קשר שאינו קיים בין הקרמלין לקמפיין טראמפ".

"כפי שפורסם בהרחבה, הסיקור לא היה יותר מאשר פארסה ממניעים פוליטיים, שניסתה להעלות נרטיב שקרי שהקמפיין שלי, כביכול, היה קשור לרוסיה – למרות היעדר מוחלט של ראיות העומדות בבסיס הטענה הזו", כתב טראמפ.

הנשיא ה-45, שכבר קרא לבטל את הפרסים הללו, אז במרץ 2019, הצביע על כתב האישום שהוגש בחודש שעבר נגד מייקל זוסמן, נציב לשעבר בקמפיין הנשיאותי של הילרי קלינטון, על ידי היועץ המיוחד ג'ון דורהאם.

דורהאם טוען כי זוסמן שיקר ל-FBI כאשר טען בפניהם בספטמבר 2016 לקשר אפשרי בין קמפיין טראמפ לבנק 'אלפא', לו יש קשרים עם הקרמלין. טראמפ כתב כעת כי כתב האישום נגד זוסמן "מראה את האובססיה של התקשורת לסיפור. כתב האישום מאשים את מר זוסמן בהצהרות כוזבות ל-FBI, כאשר הציג 'ראיות' המתיימרות להראות תקשורת חשאית בין הארגון שלי לבין בנק אלפא ברוסיה".

 

פרסי פוליצר על קיר משרדי הוושינגטון פוסט (צילום: Shutterstock)

 

זוסמן אמר ל-FBI כי הוא מעבר את המידע כ"אזרח טוב", אך טראמפ אמר כי כתב האישום מגלה שהוא "עובד עם דמוקרטים אחרים ומחוייב לקמפיין של קלינטון".

כזכור, בשנת 2019, היועץ המיוחד רוברט מולר וצוות החוקרים שלו, לא הצליחו למצוא ראיות לכך שטראמפ קשר קשר עם מוסקבה.

במכתבו, טראמפ ציין כי מועצת פוליצר שיבחה את העיתונים על "סיקור ממקור אמין, שדווח כאינטרס ציבורי, אשר קידם באופן דרמטי את הבנת המדינות בנוגע להתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות 2016 וקשריה לקמפיין טראמפ, צוות המעבר של הנשיא הנבחר והנהלתו".

לדבריו, הכתבות התמקדו "בתאוריות קונספירציה" המכילות מידע אשר מבוסס על מקורות אנונימיים. "הכותרות עצמן היו סנסציוניות ביותר ונשענו רבות על מקורות אנונימיים לא מבוססים. לדוגמה, חלק גדול מהמידע הכלול בכתבות האלה היה מ'אנשים בעלי ידע' ו'פקידים בהווה ובעבר', 'כמה בכירים אמריקנים' ואחרים שהוצגו במעומעם", כתב הנשיא ה-45.

"כאשר יתברר כי יצירה זוכת פרס פוליצר התבססה על דיווח עלוב, מפוקפק וכוזב – כפי שקורה כאן – מועצת פרסי פוליצר חייבת להגיב בהתאם", טען טראמפ והוסיף כי הוא מקווה שה'ניו יורק טיימס' וה'וושינגטון פוסט' "יחזירו מרצון" את הפרסים.

אך אם הם לא יעשו זאת, "הייתי מצפה שתנקוט בצעדים הדרושים לתיקון המצב, לרבות ביטול ההצהרות הכוזבות שנותרו באתר פוליצר".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE