הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עברתם לצמחונות? חשוב שתכירו: מאכלים מן הצומח שיספקו לכם חלבון מלא
אנו רגילים לחשוב כי חלבון מלא כזה שמכיל תשע חומצת אמינו, נמצא בעיקר במקורות מן החי. אך למעשה, קיימים לא מעט מאכלים מן הצומח אשר יכולים לספק לנו חלבון מלא, איכותי ובריא. אם עברתם לאחרונה לתזונה צמחונית או טבעונית, הנה כמה מאכלים שאתם חייבים להוסיף לתפריט

החלבון הינו אחד המרכיבים החשובים ביותר בתפריט היומי שלנו. הוא לא רק תורם לתחושת שובע, אלא גם בונה את השרירים והעצמות שלנו, ובנוסף, מחזק את המערכת החיסונית שלנו. אנו רגילים לחשוב כי חלבון מלא ניתן לקבל רק ממקורות מן החי, אך למעשה, הטבע מציע לנו לא מעט אלטרנטיבות טובות ובריאות. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כוסמת

הכוסמת מכילה חלבון מלא, וחומצות אמינו. בנוסף, הכוסמת עשירה בויטמינים וסיבים תזונתיים, אבץ, אשלגן, ומנגן. ואם כל זה לא שיכנע אתכם, היא מכילה גם נוגד חמצון ייחודי, אשר עוזר לחזק את הוירידים ואת מחזור הדם. ב-100 גרם כוסמת, תקבלו 13 גרם חלבון מלא וטוב.

אורז ושעועית

קטניות רבות הופכות לחלבון מלא כאשר משלבים אותן עם דגנים שונים באותה ארוחה. כך למשל, אם תשלבו אורז יחד עם שעועית תקבלו חלבון מלא ואיכותי. בנוסף, שילוב זה מכיל כמות גבוהה של סיבים תזונתיים, מה שיגרום לכם לתחושת שובע לאורך זמן. בכוס של שעועית ואורז, תקבלו 12 גרם של חלבון מלא.

קינואה

הקינואה עשירה בחלבון מלא ואיכותי, זאת לצד כמות גבוהה במיוחד של מינרלים וברזל. בנוסף, בקינואה יש גם מינרלים ומגנזיום, אשר חשובים במיוחד לתפקודו התקין של הגוף והמערכות השונות. בחמש כפות של קינואה מבושלת, תקבלו 4 גרם של חלבון מלא.  

זרעי צ'יה

זרעים מיוחדים אלה מכילים חומצות אמינו, והם גורמים לתחושת שובע לאורך זמן. היתרון הגדול של זרעי צ'יה הוא בכך שניתן לאכול אותם כפי שהם, ללא בישול. לכן, ניתן להוסיף אותם לכל מקום, ליוגורט, שייק, דייסה, ועוד. בכפית אחת של צ'יה, תקבלו 2 גרם של חלבון מלא ואיכותי במיוחד. 

טופו

הטופו מורכב מפולי סויה, והוא עתיר חלבון, ומכיל את כל חומצות האמינו החיוניות עבור הגוף שלנו. הטופו גם עשיר בסיבים תזונתיים, אבץ, ברזל, סידן, מגנזיום, אשלגן ומגוון רחב של ויטמינים. כך למשל בחבילה אחת של טופו, תקבלו 14 גרם של חלבון מלא ואיכותי. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE