הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רפובליקנים תוקפים את ביידן על דו"ח המשרות המאכזב: "המדיניות הכלכלית מכשילה את האמריקנים"
סנאטורים רבים התייחסו לנתונים שפרסם משרד העבודה שלא עמדו בציפיות הכלכלנים, והטילו את האשמה על הנשיא והמדיניות הסוציאליסטית שלו

סנאטורים רפובליקנים תקפו לאחר פרסום דו"ח המשרות המאכזב, כמו גם את מאמציו של הנשיא ג'ו ביידן לתאר את המחסור בעבודה כחלק מ"התקדמות".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא ג'ו ביידן (צילום: Shutterstock)

 

דו"ח המשרות של ספטמבר שפורסם ביום שישי, הראה כי בחודש זה נוספו למשק האמריקאי 194,000 משרות חדשות, כאשר מדובר בכ-300,000 פחות מהתחזית של כלכלני הוול סטריט.

הרפובליקנים ציינו כי מסלול ההטבות למובטלים וצווים שונים המגבילים את הזכאות למשרות מסוימות, הם גורם עיקרי בנתונים המאכזבים שפורסמו. הסנאטור לינדזי גרהאם, למשל, אמר כי הממשל מקשה מאוד על יוצרי המשרות.

 ויו"ר הוועידה הרפובליקנית, ג'ון באראסו, אמר כי "הכלכלה של ממשל ביידן מכשילה אמריקנים שרוצים לחזור לעבודה ולהניח את המגפה מאחוריהם". לדבריו, הנשיא ביידן קיבל על מגש של כסף שלושה חיסונים בטוחים ויעילים, והוא "פוצץ את זה. ההתאוששות הכלכלית של אמריקה משותקת עקב ההוצאות הגדולות, המסים הגבוהים והמדיניות הסוציאליסטית של ביידן".

הסנאטור טים סקוט אמר לרשת 'פוקס ניוז' כי "הדיווחים המאכזבים על מקומות עבודה הם תוצאה ישירה של מדיניותו הכושלת של הנשיא ביידן. התוכנית של הממשל היא לשלם לאנשים לא לעבוד ולהעביר צווים המכבידים על הכלכלה שלנו, בתקופה שבה אמריקנים ממעמד הביניים כבר מתקשים להרשות לעצמם צרכים בסיסיים בגלל האינפלציה".

בהתייחסותו לדו"ח, הנשיא ביידן טען כי ארצות הברית עשתה "התקדמות עקבית ויציבה", בעוד האבטלה היא מתחת ל-5% לראשונה מאז שהוא נכנס לתפקידו. כמו כן, הוא הציג ממצאים ממשרד העבודה, מהם עולה כי מספר הפיטורים וצמצום המשרות "הוא הנמוך ביותר במדינה מאז 1997".

עם זאת, כאמור, הרפובליקנים לא קונים את דבריו של ביידן. הסנאטור טום קוטון אמר כי "דו"ח המשרות הזה מראה מה שמעסיקים בכל רחבי הארץ אומרים במשך חודשים: המחסור בכוח אדם הולך ומחמיר". ג'וש האולי אמר כי "זו רק עדות נספת לסדר היום של ג'ו ביידן. במקום התאוששות שאנחנו זקוקים לה נואשות, ביידן העניק לנו פחות מקומות עבודה, מחירים גבוהים ואינפלציה משתוללת. הגיע הזמן שהנשיא יפסיק להילחם במלחמת התרבות המזויפת שלו ויחזיר את אמריקה לעבודה".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE