הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקר חדש: פלורידה היא המדינה המובילה בארה"ב בהתאוששות הכלכלית
ההחלטה של דה-סנטיס לבטל מוקדם מהצפוי את מענק האבטלה הפדרלי, הביא לעלייה של לפחות 40% בחיפוש עבודה ולכך ש"יותר עסקים נוצרו במדינה מאשר בכל ארה"ב"

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, העניק דחיפה חזקה לקופת המדינה ולהתאוששות הכלכלה, זאת על ידי סיום מוקדם של מענק דמי האבטלה הפדרליים הנוספים. כך עולה ממחקר חדש, שפורסם ימים בודדים לאחר דו"ח של משרד העבודה המראה צמיחה מאכזבת של משרות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פלורידה מובילה בהתאוששות הכלכלית (צילום: Shutterstock)

 

"כיום יש יותר מקומות עבודה חדשים, יותר פעילות כלכלית ופחות אבטלה – הודות לשמירה הכלכלית של המושל דה-סנטיס. בפרט, החלטת המושל לסיים את דמי האבטלה השבועיים על סך 300 דולר, סייעה להאיץ את ההתאוששות הכלכלית של פלורידה ולבעוט אותה קדימה", כתבו היידן דובלויס וג'ונתן אינגרם במחקר שערכה הקרן לאחריות ממשלתית.

בעוד שמדיניות 'קודם עבודה' של פלורידה, המסים הנמוכים, רגולציות מוגבלות ותמיכה במיזמים שונים, גרמו למדינה להתמודד טוב יותר עם מגפת הקורונה, כותבי המחקר ציינו כי המחסור הארצי במשרות עדיין פגע בפלורידה. במרץ האחרון, למשל, נרשמו כמעט 500 אלף משרות פתוחות, זאת למרות ששיעור האבטלה היה פי שלושה בהשוואה לתקופה של לפני המגפה.

במהלך המגפה הממשלה העבירה ביטוח אבטלה פדרלי אשר שילם 300 דולר לשבוע, נוסף לתשלומי אבטלה שהעניקה כל מדינה בנפרד. הדבר הביא לתלונות מצד מעסיקים, שטענו כי עובדים מסרבים לחזור למשרות שלהם מכיוון שהם מרוויחים יותר כסף מדמי האבטלה מאשר היקף המשרה שלהם. תאגיד הבנק 'ג'יי.פי מורגן צ'ייס' העריך כי 48% ממקבלי ההטבות הרוויחו כמו שכרם הקודם ואף יותר.

 

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס (צילום: Shutterstock)

 

עם זאת, דה-סנטיס הודיע בחודש יוני כי הוא מפסיק את מענקי האבטלה, חודשיים לפני שההטבות היו אמורות להסתיים בלייבור דיי. הסיום המוקדם של המענקים חסך לממשלת פלורידה מיליוני תביעות אבטלה. בסוף מאי, פלורידה שלחה יותר מ-400 מיליון דמי אבטלה מדי שבוע, אך עד סוף חודש אוגוסט המספר הזה ירד ב-86% - כך דיווחו דובלויס ואינגרס.

כמו כן, כאשר המושל הודיע הפסקת התשלומים, פעילות חיפוש העבודה עלתה ביותר מ-40%. בין סוף מאי, כאשר הודיע דה-סנטיס על כך, ועד סוף אוגוסט – מעסיקים בפלורידה קיבלו לשורותיהם כמעט 1.3 מיליון עובדים חדשים, כאשר כמעט 400 אלף החלו לעבוד עוד בשלושת השבועות הראשונים לביטול המענקים.

נוסף לזה, יזמים הקימו כמעט 150 אלף עסקים חדשים מאז תום מענק דמי האבטלה, ומחברי הדו"ח גילו כי "יותר עסקים נוצרו בפלורידה מאשר בכל מדינה אחרת בארצות הברית". מאז סיום הבונוס הפדרלי, יצירת העסקים בפלורידה עלתה בכמעט 70% בהשוואה לתקופה שלפני המגפה.

הדובר של דה-סנטיס הדגישה את הביצועים הכלכליים של פלורידה בהשוואה למדינות אחרות. "הנשיא ביידן הבטיח התאוששות של שוק העבודה, אך היא לא התממשה. למרות מגמות לאומיות עגומות, מדיניותו של המושל דה-סנטיס ממשיכה לתמוך בצמיחת התעסוקה בפלורידה, והכלכלה שלנו משגשגת. אלפי אנשים ממדינות שונות עוברים לפלורידה מדי חודש בחיפוש אחר הזדמנויות ואורח חיים טוב יותר", אמרה כריסטינה פושו.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE