הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעוד טראמפ עשוי להישפט על ניסיון שינוי תוצאות הבחירות – שניים מג'ורג'יה מואשמים בגין גריסת פתקי הצבעה
שני עובדים ממחוז פולטון השחיתו כמויות של בקשות לרישום בוחרים, והביא את משרד מזכיר המדינה לפתוח בחקירה ולקרוא למשרד המשפטים האמריקני גם כן לעשות זאת

שני עובדים ממחוז פולטון שבג'ורג'יה פוטרו לאחר שהואשמו בהשחתת מאות בקשות לרישום בוחרים, מה שדחף את מזכיר המדינה בראד רפנספרגר לקרוא למשרד המשפטים האמריקני לפתוח בחקירה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פוטרו לאחר שגרסו בקשות לרישום בוחרים (צילום: Shutterstock)

 

"לאחר 20 שנה של כישלון מתועד בבחירות במחוז פולטון, לתושבי ג'ורג'יה נמאס לחכות ולראות מה יהיה הגילוי המביך הבא", אמר רפנספרגר בהודעה לעיתונות ביום שני. "משרד המשפטים צריך להסתכל לעומק על מה שעושה מחוז פולטון, וכיצד המנהיגות שם מבטלת את זכויותיהם של המצביעים באמצעות חוסר כשירות ורשלנות. למצביעי ג'ורג'יה נמאס מהכישלונות של מחוז פולטון".

שני העובדים, שזהותם לא התפרסמה, מואשמים כי הם גרסו הרבה בקשות לרישום של המחוז במקום לטפל בהם כראוי – כך על פי הודעה של מנהל הרישום במחוז ושל מנהל הבחירות המקומי ריצ'רד בארון. הטענות הללו מגיעות שלושה שבועות בלבד לפני שתושבי המחוז יצאו להצביע בבחירות המוניציפאליות, כאשר כל הבקשות שנגרסו התקבלו בשבועיים האחרונים.

הפעילות הפלילית שביצעו שני המפוטרים דווחה ביום שישי האחרון על ידי עובדים אחרים שחזו במעשיהם. "בחירות היא הפונקציה החשובה ביותר בממשלה שלנו", אמר ראש ועדת מחוז פולטון, רוב פיטס, "התחייבנו לשקיפות ויושרה".

נוסף לקריאות לפתוח בחקירה פדרלית, רפנספרגר אמר כי משרד מזכיר המדינה כבר פתח בחקירת האירוע. רפנספרגר הוסיף כי מסקנות החקירה "עלולות להביא להחלפת מנהיגות הבחירות במחוז פולטון", על פי חוק יושרת הבחירות של ג'ורג'יה.

 

מזכיר מדינת ג'ורג'יה,  בראד רפנספרגר (צילום: איי.פי)

 

ללא קשר ישיר, בסוף חודש ספטמבר פורסם דו"ח של מכון החשיבה של ברוקינגס, אשר טען כי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ עשוי לעמוד בפני מספר אישומים פליליים בגין הניסיון שלו, לכאורה, לשנות את תוצאות ההצבעה של הבחירות לנשיאות 2020 בג'ורג'יה – שם הפסיד לג'ו ביידן. "תהליך הבחירות בג'ורג'יה וספירת ההצבעות היו נתונים תחת מתקפה מתמשכת" מצד טראמפ ובני בריתו, וזאת בניסיון "לשנות את התוצאות החוקיות של הבחירות".

עוד עולה בדו"ח כי טראמפ הפר את חוק ארגוני השחיתות בג'ורג'יה, כאשר פרקליטת מחוז פולטון חוקרת את הנושא מאז שיחת הטלפון של הנשיא לשעבר עם מזכיר המדינה רפנספרגר. על פי המסמך, טראמפ לחץ על רפנספרגר "למצוא" קולות.

20% לא
80% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE