הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אפגנים אשר עבדו עם הטליבאן יוסרו מרשימת הטרור – ויוכלו להיכנס לארצות הברית
ממשל ביידן מתכנן לאפשר לאלה שעבדו בממשל האפגני לפני פיגועי ה-11 בספטמבר, שמוחרמים באופן אוטומטי מארה"ב, לעבור בדיקת רקע חדשה

ממשל ביידן מתכנן  להסיר מספר אפגנים, אשר שימשו כעובדי מדינה בזמן ממשלת הטליבאן בין השנים 1996-2001,  מרשימת איסורי הכניסה לארה"ב בגין התעסקות בטרור – כך על פי טיוטה ממשלתית שהגיעה לידי רשת 'פוקס ניוז'.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אנשי הטליבאן בקאבול, 2001 (צילום: Getty Images)

 

המסמך של תכנון אזרחות ושירותי ההגירה האמריקני מתאר כיצד המשרד לביטחון הפנים מתכנן להוציא תזכיר שיאפשר להסיר מרשימת הטרור (TRIG) עובדי מדינה אפגנים לשעבר, זאת אם הם יעמדו בדרישות רקע וקריטריונים נוספים.

מי שנמצא ברשימה אלה אנשים החברים בארגון טרור או שעסקו בטרור, מה שהופך אותם ללא קבילים בארצות הברית ולא זכאים להטבות הגירה. באתר של תכנון אזרחות ושירותי ההגירה, נכתב כי ההגדרה של פעילות הקשורה לטרור "היא רחבה יחסית ועשויה לחול על אנשים ופעילויות שאינן נחשבות כקשורות לטרור". המשמעות היא שעל פי TRIG, אלה שעבדו תחת משטר הטליבאן נמצאים תחת הסנקציות הללו בגלל הקשר שתכנון פיגועי 11\9 יצאו מאפגניסטן באותה תקופה.

"אנשים רבים שעבדו בתפקידי שירות המדינה לפני הכרזת האיחוד האסלאמי של אפגניסטן ב-1996, המשיכו לעשות זאת לאחר ההצהרה. חלק עשו זאת בכפייה או במצבים אחרים של מצוקה", נכתב במסמך המבקש להסיר את אותם אפגנים מרשימת הסנקציות. "חלק השתמשו בעמדות שלהם למטרות הומניטריות כדי להקל על פעולות משטר הטליבאן, לעיתים קרובות על ידי סיכון אישי רב. חלק מעובדי המדינה האלה עבדו מאוחר יותר או סייעו לכוח הסיוע הבינלאומי, לממשלת ארה"ב או לממשלה האפגנית שהוקמה".

 

פליטים אפגנים שהוטסו לארצות הברית (צילום: Getty Images)

 

כזכור, לאחר 20 שנה של שלטון מתון יחסית באפגניסטן, הטליבאן החזיר לעצמו את השליטה במדינה בעקבות הנסיגה האמריקנית, וממשל ביידן הכניס עשרות אלפי אפגנים לארצות הברית, כולל אלה שעזרו לכוחות האמריקנים ואלה שנחשבים "בסיכון". הממשל העריך כי הוא יביא כ-95,000 פליטים במהלך שנת הכספים הנוכחית.

גורם בממשל הדגיש בפני 'פוקס ניוז' כי שינוי היחס כלפי אותם פקידים אפגנים לא ישנה את תהליך הסינון והבידוק הקיים, וכי כל אדם יעבור "את כל בדיקות הרקע לוודא שאינו מהווה סכנה לבטיחותה ולביטחונה של ארה"ב ודרישות סף אחרות".

 "ההשפעה של המסמך החדש היא שאנשים שעבדו כרופאים, מורים, עובדי מדינה ברמה נמוכה, לא ייאסרו אוטומטית מלהיכנס לארה"ב מכיוון שהם עבדו במקצועות האלה", הוסיף הבכיר.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE