הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התחסנתם עם J&J? מומחים ממליצים לקבל זריקת בוסטר בהקדם האפשרי
מחקר חדש שבדק למעלה מ-600 אלף מתחסנים, מצא כי יעילות החיסון צונחת תוך חודשיים מ-88% ל-3% בלבד. לכן, ועדה מייעצת של ה-FDA אישרה פה אחד הענקת חיסון שני

מומחים קוראים לאלה שקיבלו את החיסון נגד הקורונה של ג'ונסון וג'ונסון, לקבל את זריקת הבוסטר בהקדם האפשרי לאחר שמחקר חדש מראה ירידה ביעילותו אל מול גרסת הדלתא.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מומחים ממליצים לקבל זריקת בוסטר של ג'ונסון וג'ונסון (צילום: Shutterstock)

 

ועדה מייעצת של מנהל המזון והתרופות, ה-FDA, אישרה פה אחד את אישור החירום לזריקת מאיץ של ג'ונסון וג'ונסון, על רקע החשש כי החיסון עשוי להיות פחות יעיל מאשר החיסונים של פייזר או מודרנה. מכאן, גורמים רשמיים ממליצים לכל מי שהתחסן עם J&J, לקבל את הבוסטר כבר חודשיים לאחר הזריקה.

"J&J הוא חיסון טוב מאוד, ואני גם מאמין שזה כנראה חיסון של שתי זריקות", אמר ד"ר אשיש ג'הא, דיקן בית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת בראון. "זה ממש דחוף שאנשים יקבלו את הזריקה השנייה בהקדם".

ביום חמישי, פורסם מחקר חדש שניתח 620,000 יוצאי צבא שהתחסנו עם ג'ונסון וג'ונסון, ומצא כי יעילות החיסון ירדה באופן מובהק מ-88 אחוזים במרץ, ל-3% בלבד באוגוסט. אפקטיביות ההגנה ירדה גם בחיסונים של חברות התרופות האחרות, אך לא באופן דרמטי כזה. מודרנה ירדה מ-92 אחוזים ל-64%, ופייזר מ-91% ל-50% באותו פרק זמן. כך נכתב במחקר.

"אני חושב שכל מי שקיבל מה אחת של חיסון ג'ונסון וג'ונסון, יכול לקבל מנה נוספת", אמר ד"ר פול אופיט, חבר בוועדה המייעצת לחיסונים ומוצרים ביולוגיים של ה-FDA. עוד הוסיף אופיט כי אם החיסון לא הובהל לאישור חירום מלכתחילה, סביר להניח שזה היה חיסון בשתי זריקות.

על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC, למעלה מ-15 מיליון אמריקנים התחסנו נגד הקורונה עם ג'ונסון וג'ונסון, כאשר למעלה מ-90 אחוזים מהם עשו זאת בחודשיים האחרונים.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE