הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סיפור בלתי ייאמן על מבצע נגד הקהילה הגאה בשנות השמונים בפולין: "מבצע יקינטון"
סרטה של יואנה זימנסקה מבקש להציף את האירועים הקשים מאותה התקופה, אשר עסקו בייצירת מאגר של הקהילה הגאה. העלילה אמנם בדיונית, אך שואבת השראה מהרקע ההיסטורי, והתוצאה היא מחמירת לב ולא קלה לצפייה

העלילה של "מבצע יקינטון" מתרחשת בפולין, וורשה, בשנות השמונים, כאשר שם הסרט למעשה מבוסס על מבצע אשר התרחש במדינה בין השנים 1985 ל-1987. המבצע כלל איסוף נתונים על חברי הקהילה הגאה במטרה ליצור מאגר לאומי שיכלול את כל האנשים והלהבטים שבאו איתם במגע. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


על רקע מבצע זה, העלילה של הסרט רוקמת עור וגידים, והתוצאה הופכת להיות מותחן תקופתי אשר עוסק בדמויות עגולות, אנושיות, פוליטיקה, מגדר, ואולי חשוב מכל, הומופוביה. גיבור הסרט הינו שוטר מקומי אשר ממונה על חקירת רצח של חבר הקהילה הגאה, ודי מהר הוא מגלה כי המערכת דוחקת אותו להאשים שעיר לעזאזל מתוך הקהילה.

נראה כי המטרה של הסרט הייתה לספר סיפור אנושי, חשוב, אך אין ספק כי הסרט הפך פוליטי מהרגע שיצא לאוויר העולם. במאי הסרט, פיוטר דומלבסקי נחשב לאחד הבמאים המובילים והמבוקשים ביותר בפולין היום. עבודתו הצליחה להפוך את "מבצע יקינטון" לסיפור אישי מצד אחד, אך אוניברסלי מצד שני. 

מדובר על אחד הסרטים החשובים שיצאו בזמן האחרון, והעובדה כי מדובר על סרט פולני, כאשר המצב בפולין בימים אלה אמנם השתנה, התקדם, אך לא בהרבה, הופך אותו לפיסת קולנוע רלוונטית מתמיד. מה שמצליח להפוך את הסרט ליצירה רחבה, אותנטית ונוגעת ללב הוא לא רק הסיפור הבלתי ייאמן, אלא תצוגת המשחק של השחקנים ושל הגיבור בפרט, הבימוי, וכמובן הצילום הפנומנלי, שמצליח להחזיר את הצופה היישר לשנות השמונים המוקדמות. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE