הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מתקרבים לסוף המשבר? תחלואת הקורונה בקליפורניה ממשיכה לצנוח
קליפורניה היא המדינה היחידה שמוגדרת ברמת הסיכון ה"צהובה" לאחר שבשבוע החולף אובחנו בה, בממוצע, 34.4 נשאים חדשים על כל 100 אלף תושבים. לשם השוואה, ברמה הלאומית הנתון עומד על 142.9 נשאים חדשים על כל 100 אלף תושבים

קליפורניה ממשיכה לרשום התקדמות משמעותית במאבקה כנגד נגיף הקורונה, ולפי נתונים שפורסמו ע"י המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), תחלואת הנגיף במדינה המוזהבת היא הנמוכה ביותר בארצות הברית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

כידוע, ב-CDC מסווגים את המדינות השונות (כמו גם את וושינגטון די. סי. ואת הטריטוריות כגון גואם ופורטו ריקו) לפי רמת הסיכון להדבקה בנגיף (ובפרט לפי כמות הנשאים החדשים על כל אלף תושבים ושיעור הבדיקות החיוביות במהלך השבוע האחרון).

ישנן ארבע דרגות שונות: הנמוכה ביותר היא הכחולה (עד 9.99 נשאים חדשים על כל 100 אלף תושבים, שיעור בדיקות חיוביות של עד 4.99%), אחריה הצהובה (10 עד 49.99 נשאים חדשים על כל 100 אלף תושבים, שיעור בדיקות חיוביות של 5% עד 7.99%), הכתומה (50 עד 99.99 נשאים חדשים על כל 100 אלף תושבים, שיעור בדיקות חיוביות של8% עד 9.99%) והאדומה (יותר מ-100 נשאים חדשים על כל 100 אלף תושבים, שיעור בדיקות חיוביות הגבוה מ-10%).

לפני 4 שבועות, ב-21 בספטמבר, דיווחנו על כך שקליפורניה היא המדינה היחידה בארה"ב שמוגדרת כ"כתומה". שבועיים לאחר מכן קליפורניה כבר הועברה לדרגה הצהובה, ועד היום היא המדינה הראשונה בארה"ב שמגיעה לכך.

 

סיכון ההדבקה בנגיף, לפי מדינות וטריטוריות (צילום: CDC)

 

לא פחות מ-42 מדינות - ביניהן ניו יורק, טקסס, ניו ג'רזי ונבאדה - עדיין מוגדרות כ"אדומות". שבע מדינות בלבד - קונטיקט, פלורידה, ג'ורג'יה, הוואי, אילינוי, לואיזיאנה ומיסיסיפי - מוגדרות כיום כ"כתומות" (כמו גם הבירה האמריקאית וושינגטון די. סי.).

מנתוני ה-CDC עולה כי במהלך השבוע האחרון (11-17 באוקטובר) אובחנו בקליפורניה 34.4 נשאים חדשים על כל 100 אלף תושבים, ושיעור הבדיקות החיוביות עומד על 2% בלבד.

לשם השוואה, ברמה הלאומית ארה"ב דיווחה במהלך השבוע האחרון על 142.9 נשאים חדשים על כל 100 אלף תושבים, ושיעור הבדיקות החיוביות עומד על 5.76%.

ככל הנראה, אחת הסיבות המרכזיות שהובילו לירידה בתחלואת הקורונה בקליפורניה היא שיעור המתחסנים הגבוה. מנתוני מחלקת בריאות הציבור במדינה עולה כי יותר מ-24 מיליון איש, או כ-61.7%, מחוסנים 'באופן מלא'. לשם השוואה, ברמה הלאומית הנתון עומד על 57%.

9% לא
91% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE