הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
זן חדש של גרסת הדלתא מדאיג את המדענים ברחבי העולם: עלול להיות יותר מדבק ב-10%
הווריאנט החדש, AY.4.2, מתפשטת במהירות ברחבי בריטניה וארגוני הבריאות קוראים לערוך עליו "מחקר דחוף". בינתיים, בארה"ב התגלו רק שלושה מקרים עם המוטציה

מדענים ברחבי העולם עוקבים מקרוב אחר גרסה חדשה של זן הדלתא, אשר נראה כי מדבקת יותר ומתפשטת במהירות ברחבי בריטניה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מוטציה של גרסת הדלתא מדאיגה את המדענים (צילום: Shutterstock)

 

רשות הבריאות הציבורית באנגליה מסרה ביום שישי דיווח כי היא זיהתה מוטציה חדשה של זן הדלתא, שלאחרונה הדביקה הרבה אנשים. פרנסואה באלוקס, מנהל המכון לגנטיקה באוניברסיטה בלונדון, צייץ ביום שבת כי הנתונים על הווריאנט החדש, הקרא בינתיים AY.4.2, יכול להיות מדבק ב-10% יותר מגרסת הדלתא, AY.4, אשר גם ככה מתפשטת במהירות.

"כדאי לפקוח על זה עין", אמר באלוקס, והוסיף כי בינתיים הגרסה החדשה היא "נדירה" מחוץ לבריטניה, ועד כה רק שלושה מקרים זוהו בארצות הברית. בישראל, משרד הבריאות דיווח אתמול כי הוא זיהה את הווריאנט החדש אצל ילד בן 11 שחזר מחו"ל ועבר בדיקה בשדה התעופה בכניסתו לישראל. בינתיים, לא התגלו מקרים חדשים.

נכון ל-27 בספטמבר, 6% מהמאומתים לקורונה בבריטניה היו חולים עם הזן החדש, כך דיווחה מערכת הבחירות הציבורית באנגליה, אשר הוסיפה כי ההערכות שלה עלולות להיות לא מדויקות.

בינתיים, אנשי מקצוע רפואיים בבריטניה קוראים לממשלה להטיל מחדש כמה ממגבלות הקורונה, וזאת במסגרת "תוכנית B" – התחייבות של הפרלמנט כי יחזיר מגבלות במקרה הצורך.

ד"ר סקוט גוטליב, נציב לשעבר במנהל המזון והתרופות, אמר כי הגרסה החדשה אינה "סיבה לדאגה מיידית", אך הוא קרא לערוך "מחקר בדחיפות" כדי לבדוק האם הזן הוא מדבק יותר והאם הוא יכול להתגבר על מערכת החיסונית של הגוף.

"עלינו לפעול לאפיון מהיר יותר של וריאנטים חדשים כאלה ואחרים. יש לנו את הכלים לזה", צייץ ביום ראשון, והוסיף כי העולם נדרש לפעול באופן מתואם.

ד"ר ג'פרי בארט, מנהל קבוצת גנומיקה רפואית במכון באנגליה, אמר ביום שלישי כי הזן החדש הוא הווריאנט היחיד של הדלתא אשר נראה כי גדל בהתמדה, מה שמציע "יתרון" על הדלתא.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE