הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צמחונות או טבעונות? חמש סיבות לבחור בתזונה מן הצומח
יותר ויותר אנשים בשנים האחרונות בוחרים לעשות את המעבר לתזונה צמחונית או טבעונית למען הסביבה ובעלי החיים, אך למעשה, תזונה זו מביאה עימה גם לא מעט יתרונות בריאותיים מהותיים ומפתיעים. אספנו את הסיבות המרכזיות ביותר

בשנים האחרונות אפשר לראות מגמה הולכת וגדלה של בחירה בתזונה טבעונית וצמחונית לא רק בעקבות שיקולים אתיים, אלא גם בעקבות יתרונות בריאותיים אדירים שתזונה זו מביאה עימה. תזונה כזו הינה מעושרת בפירות, קטניות וירקות אשר מספקים לגוף שלנו מינרלים, ויטמינים, סיבים תזונתיים ועוד. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כמו כן, תזונה זו מתאפיינת בכמות נמוכה במיוחד של שומן רווי וכולסטרול, רכיבים שמובילים למחלות שונות כגון מחלות לב וטרשת עורקים. מחקרים אחרונים אף הוכיחו כי צמחונים וטבעוניים בעלי סיכון נמוך יותר לחלות בסוכרת, מחלות לב, לחץ דם גבוה, וסוגים שונים של סרטן.

עוד לא השתכנעתם? הנה חמש סיבות מרכזיות לבחור בתזונה מן הצומח

1. מי שאוכל תזונה צמחונית נהנה ברמות נמוכות יותר של טריגליצרידים בדם, ובכך יכול להפחית באופן ניכר את הסיכון לחלות בהתקפי לב, מחלות לב, כולסטרול גבוה, ועוד. כמו כן, נמצא שיעור נמוך בעשרה אחוזים לפחות בקרב צמחונים של מקרי מוות בעקבות גידולים סרטניים. בהקשר זה, חשוב אולי להזכיר כי בשר מעובד הוכרז לפני מספר שנים כגורם מסרטן על פי ארגון הבריאות העולמי, מה שכידוע, לא נכלל בתפריט הצמחוני. 

2. התפריט הצמחוני עשיר בסיבים תזונתיים, להן תפקיד מהותי בהגנה על הגוף מפני מזהמים שונים והם גם מאיצים את פעולת העיכול התקינה. בכלל תזונה מן הצומח הינה ידידותית מאוד למערכת העיכול שלנו, כאשר סיבים אלו נמצאים בירקות, דגנים, קטניות, ופירות. 

3. יותר ויותר מקרים של הרעלת מזון בעקבות אכילה של דגים ובשר מתקיימים ברחבי העולם. מוצרים מהחי מתקלקלים מהר יותר, במיוחד דגים, עוף ובשר, והם יכולים להוות קרקע להתפתחות חיידקים ומזיקים שונים, אשר במקרים מסוימים יכולים אף לסכן חיים. 

4. סוגייה מרכזית בעולם הבריאות בשנים האחרונות היא העובדה כי הגוף נהיה עמיד יותר לאנטיביוטיקה, מה שעלול לסכן את הבריאות שלנו. מחקרים אחרונים מצאו קשר ישיר בין העלייה בעמידות לאנטיביוטיקה לבין תעשיות המזון מהחי, במיוחד בשר עוף. 

5. תזונה צמחונית וטבעונית מפחיתה באופן משמעותי (עד עשרות אחוזים) את הסיכון לחלות בסוכרת, זאת בהשוואה לאוכלי בשר. הסיבה היא העובדה כי מזונות מהחי כמו בשר, ביצים ודגים, מעלים את הסיכון לחלות בסוכרת.  

20% לא
80% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE