הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק הודיעה רשמית: שוטרים, כבאים ושאר עובדי העירייה יחויבו להתחסן
המדיניות החדשה תיכנס לתוקף בחודש הבא, וכל עובד שלא יקבל לפחות זריקת חיסון אחת עד סוף אוקטובר יוצא לחל"ת. חובת החיסונים מצטרפת למדיניות דומה שהוכרזה בבתי הספר ובבתי החולים. ראש העיר: "אין זכות גדולה יותר מאשר לשרת את התושבים, אך הזכות מגיעה עם אחריות"

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה-בלאזיו, חשף הבוקר (רביעי) מדיניות חדשה, במסגרתה כלל עובדי העירייה - ביניהם שוטרים וכבאים - יחויבו להתחסן לקורונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שוטר מניו יורק מתחסן לקורונה, מוקדם יותר השנה (צילום: רויטרס)

 

המדיניות החדשה תיכנס לתוקף ביום שני, הראשון בנובמבר, ותחול על כ-160 אלף איש העובדים במחלקות השונות של העיריה. אותם עובדים יידרשו להוכיח שהם קיבלו לפחות זריקת חיסון אחת עד השעה 5:00 אחה"צ ביום שישי ה-29 באוקטובר.

בהודעתו הבוקר הסביר ראש העיר דה-בלאזיו כי לא תינתן לעובדים האפשרות לעבור בדיקת קורונה שבועית במקום להתחסן. אי לכך, העירייה הודיעה שעובדים שאינם מחוסנים (או כאלה שיסרבו לדווח האם הם מחוסנים) יוצאו לחופשה ללא תשלום עד שיסכימו להתחסן.

 

 

כמו כן, דה-בלאזיו הסביר שעובדי העירייה שיתחסנו החל מהיום ועד הדדליין שנקבע (בין ה-20 ל-29 באוקטובר) יקבלו מענק חד פעמי בגובה 500 דולר.

"אין זכות גדולה יותר מאשר לשרת את תושבי ניו יורק", הצהיר הבוקר ראש העיר דה-בלאזיו, "אך זכות זו מגיעה עם אחריות אישית ואחריות כלפי הקהילה. כעיר, הובלנו את המאבק כנגד נגיף הקורונה - החל מההחלטה לחסן את עובדי מערכת הבריאות וכלה בתוכניות כגון 'מפתח לעיר ניו יורק'".

 

ראש העיר דה-בלאזיו (צילום: AP)

 

חשוב לציין כי חובת החיסונים שהוכרזה הבוקר שונה מזו שהוכרזה בחודש ספטמבר (בזמנו החובה חלה על עובדי מערכת החינוך). כמו כן, מדובר במדיניות שונה מזו שגובשה ע"י המדינה, שחייבה את עובדי מערכת הבריאות להתחסן.

 

 

בעירייה סיפרו ששתי ההחלטות הללו הובילו לזינוק בשיעור המתחסנים, שעומד כיום על 96% (בקרב עובדי משרד החינוך) ו-95% בקרב עובדי מערכת הבריאות.

לשם השוואה, שיעור המתחסנים בקרב שוטרי משטרת ניו יורק (NYPD) והכבאות העירונית (NYFD) עומד על 69% ו-59%, בהתאמה. 

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

לא ברור המדיניות החדשה תתקבל ע"י שוטרים וכבאים בעיר, בייחוד על רקע הדיווחים משיקגו לפיהם העירייה נערכת להוציא לחל"ת כשליש מהשוטרים, וזאת על רקע סירובם לדווח אם התחסנו לקורונה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE