הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה מתגייסת למאבק במשבר שרשרת האספקה בארה"ב
מושל המדינה המוזהבת חתם על צו מנהלי, המחייב את גופי הממשל השונים לפעול כדי לשחרר את העומס בנמלים הימיים. כך למשל, משרד התחבורה בוחן האם להסיר את מגבלת המשקל החלה על משאיות, ובכך לאפשר להעמיס יותר סחורות בכל כלי רכב

מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם, חתם על צו מנהלי מוקדם יותר היום (רביעי), במסגרתו כלל גופי המדינה יפעלו על מנת לספק מענה לשיבושים הנרשמים בשרשרת האספקה - בפרט בנמלים הימיים של המדינה המוזהבת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אונייה נכנסת לנמל לוס אנג'לס, מוקדם יותר השנה (צילום: נמל לוס אנג'לס)

 

כידוע, השיבושים בשרשרת האספקה נובעים מ"סערה מושלמת" שנוצרה כתוצאה מהביקוש הגבוה למוצרים מיובאים, לצד המחסור בעובדים (מחסור שקיים הן בנמלים והן בנהגי משאיות).

בעקבות זאת נוצר עומס גדול מול חופי קליפורניה, שכן עשרות אוניות ממתינות להיכנס לנמלים בלונג ביץ' ולוס אנג'לס כדי לפרוק סחורות. חשוב לציין כי עומס זה קיים מזה מספר חודשים, אך זוכה למענה רק בשבועות האחרונים - ככל הנראה על רקע חג ההודיה וחג המולד ההולכים וקרבים (הנחשבים ל"חגי קניות" בארה"ב).

 

 

כזכור, בשבוע שעבר הנשיא ביידן הודיע שנמל לוס אנג'לס יחל לפעול מסביב לשעון - 7 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה. למעשה, כבר בחודש שעבר גובשה מדיניות דומה בנמל לונג ביץ' הסמוך, בו העובדים החלו לפעול במתכונת חירום. חשוב להסביר כי 40% מהמכולות שנשלחו באוניות לארה"ב מגיעות דרך אחד משני הנמלים - לונג ביץ' או לוס אנג'לס (באופן טבעי, מרבית האוניות מגיעות מהמזרח הרחוק).

בזמנו הוסבר כי בממשל הפדרלי מקווים שהשינוי יסייע להפחית מהעומס הרב שקיים בשני הנמלים. נכון לבוקר יום רביעי, ישנן 64 אוניות שעגנו מול חופי דרום קליפורניה וממתינות להיכנס לאחד משני הנמלים.

 

אוניות ממתינות להיכנס לנמלים בלוס אנג'לס ולונג ביץ', מול חופי דרום קליפורניה (צילום: Getty Images)

 

הצו המנהלי שעליו חתם המושל ניוסאם יפעל במקביל לכך: בראש ובראשונה, כל הגופים בממשל המקומי של קליפורניה יחלו לחפש אחר מחסנים ושטחים גדולים שיכולים לשמש כמקום זמני לאחסון של מוצרים.

בנוסף, במשרד התחבורה המקומי של קליפורניה יחלו לבחון האם להסיר את מגבלות המשקל שחלות על משאיות - צעד שיאפשר להעמיס יותר מוצרים על גבי המשאיות.

"הנמלים הימיים שלנו הם חלק בלתי נפרד מהכלכלה, הן ברמה המקומית והן ברמה הארצית", מסר המושל והמשיך, "בשל כך, המדינה פועלת על מנת לעזור בהעברת סחורות. הממשל שלי ימשיך לעבוד במשותף עם גורמים פדרליים ומקומיים, כמו גם שותפים במגזר הציבורי, על מנת לטפל באתגרים המיידיים וגם לספק פתרונות המתאימים למאה ה-21".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE