הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נשיא איגוד הסיטונאים טוען לקטסטרופה – אם חובת החיסונים אכן תחול על עובדים
במכתב שנשלח לנשיא, המנכ"ל טוען כי סרבני חיסונים רבים לא מפחדים מלאבד את עבודתם – ואם הדבר אכן יקרה, השיבושים בשרשרת האספקה יחריפו עוד יותר

קבוצה עסקית אשר מייצגת סיטונאים, אמרה לנשיא ג'ו ביידן שהרבה עבודות ייאבדו אם הוא ימשיך לדחוף את הדרישה מחברות עם חוזים פדרליים, לחסן את עובדיהן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שיבושים נוספים בשרשרת האספקה? (צילום: Shutterstock)

 

אריק הופלין, נשיא ומנכ"ל האיגוד הלאומי של סיטונאים-מפיצים, שלח מכתב לנשיא בן שלושה עמודים, המציג את הטיעונים שלו נגד חובת החיסונים, והפציר בו לבטל את הצווים שהחיל. לדבריו, אם הכללים אכן ייושמו, אלפי עובדים יפוטרו, ובעיות שרשרת האספקה יחריפו בהרבה.

"אנו קוראים לתקן את הצו המנהלי כדי למנוע אסון זה ולספק אלטרנטיביות לקידום הבטיחות, כולל בדיקות, ולשקול עיכוב קצר טווח כדי לתת זמן לביצוע השינויים האלה, וכדי למנוע שיבושים נוספים בשרשרת האספקה בחודשים הקרובים", כתב.

הקבוצה העסקית מייצגת יותר מ-30,000 מעסיקים ברחבי המדינה, שחלקם מספקים מוצרים ושירותים שונים לממשלה הפדרלית. הופלין אמר כי הקבוצה והחברות אינן מתנגדות לחיסונים נגד הקורונה, והן אף מעודדות להתחסן. עם זאת, לדבריו יש חלק קטן מהעובדים אשר מסרב לקבל את הזריקות.

המכתב הזהיר כי אם חובת החיסונים אכן תיושם, "אלפי עובדים מוערכים ייאלצו לעזוב את מקום עבודתם זמן קצר לפני החגים, שרשרת האספקה, שכבר נפגעה, תהיה תחת לחץ נוסף בתקופה העמוסה ביותר של השנה, וכן שוק העבודה יקשה לאין שיעור על החלפת עובדים שפוטרו, ויחמיר את השיבושים".

כזכור, שרשרת האספקה בארצות הברית חווה שיבושים רבים, כאשר עשרות ספינות עומדות בתור מחוץ לנמלים השונים, לפעמים לוקח חודשים עד שרכישות נשלחות, והמחסנים עמוסים יתר על המידה – כמו גם מחסור בכוח אדם. הקבוצה העסקית טוענת כי חלק מהעובדים שעשויים לעזוב בגלל חובת חיסונים, הם חיוניים כדי לעזור להמשיך לקיים ביעילות את שרשרת האספקה.

 

הנשיא ג'ו ביידן (צילום: איי.פי)

 

הבית הלבן טוען בינתיים שחובת חיסונים לא תביא לפיטורים המוניים, בעוד הקבוצה אומרת שהיא חוששת שלעובדים לא תהיה בעיה לעזוב לחברה אחרת. בינתיים, ה-8 בדצמבר הוא המועד האחרון של מעסיקים עם חוזים פדרליים לחסן את עובדיהם.

יישנן חברות אשר הציעו תמריצים נדיבים לעובדים שלהן להתחסן, כולל צ'קים של 1,000 דולר, ימי חופשה בתשלום, כרטיסי מתנה וחופשות חינם ללאס וגאס. למרות זאת, עובדים אמרו באופן ישיר וחד משמעי שהם מעדיפים להתפטר מאשר להתחסן, אמר הופלין.

"אם עשרות או מאות אלפי עובדים יפוטרו שבועיים לפני חג המולד, התוצאה עלולה להיות לא פחות מקטסטרופה עבור המובטלים החדשים ובני משפחותיהם, ולכלכת ארצות הברית", אמר הופלין.

על פי נתונים ממשלתיים, כ-4.3 מיליון אמריקנים עזבו את עבודתם באוגוסט, נתון שעלה מ-4 מיליון בחודש יולי. מספר האנשים שמתפטרים הוא הגבוה ביותר מאז שהחלה ארה"ב לתעד את הנתונים הסטטיסטיים הללו.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE