הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מאסק מגיב לטענת האו"ם: תוכיחו ש-6 מיליארד דולרים יפתרו את משבר הרעב – ואמכור את מניות טסלה
האיש העשיר בעולם התייחס לדבריו של מנהל תוכנית המזון העולמית, אשר אמר כי אחוז קטן מההון של המיליארדרים בעולם יצילו את חייהם של 42 מיליון איש

האיש העשיר בעולם, אילון מאסק, אמר כי הוא ימכור את המניות של חברת טסלה ויתרום את כל ההכנסות, אם האו"ם יוכיח שרק אחוז זעיר מהעושר שלו יכול לפתור את משבר הרעב העולמי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילון מאסק (צילום: איי.פי)

 

מאסק הגיב להערות של דיוויד ביזלי, מנהל תוכנית המזון העולמית של האו"ם, אמר בשבוע שעבר לרשת סי.אן.אן כי תרומה של 6 מיליארד דולרים מאנשים מילארדרים כמו מאסק או ג'ף בזוס, יכולה לעזור ל-42 מיליון אנשים ש"פשוטו כמשמעו הולכים למות אם אנחנו לא נגיע אליהם".

כיום, מייסד טסלה הוא האיש העשיר בעולם והאדם הראשון אי פעם ששווה יותר מ-300 מיליארד דולרים, כך לפי מדד המיליארדרים של בלומברג. למאסק יש כיום שווי נקי של 311 מיליארד דולר, כך ש-6 מיליארד דולר מהווים 2% מההון שלו, ותרומה כזו עדיין תשאיר אותו יותר עשיר מהמתחרה שלו בזוס, בלפחות 100 מיליארד דולרים.

אבל מאסק מערער על הטענה שהסכום המדובר יפתור את משבר הרעב הנוכחי, וכתב בחשבון הטוויטר שלו שאם תוכנית המזון העולמית תוכיח זאת, הוא "ימכור את מניות טסלה כבר עכשיו ויעשה את זה". נוסף לכך דרש לקבל הסבר לגבי האופן שבו ישתמשו בכסף.

 

הודו (צילום: Shutterstock)

 

מנהל תוכנית המזון העולמית של האו"ם הגיב למאסק בציוץ בטוויטר: "אני יכול להבטיח לך שיש לנו את המערכות עבור שקיפות מלאה וחשבונאות. הצוות שלך יכול לבדוק ולעבוד איתנו כדי להיות בטוחים לחלוטין בזה".

כמו כן, ביזלי הבהיר שתוכנית המזון העולמית מעולם לא אמרה ש-6 מיליארד דולר יפתרו את הרעב העולמי. "זוהי תרומה חד פעמית להצלת 42 מיליון חיים במהלך משבר הרעב החסר תקדים הזה", כתב, וחזר על קריאתו אל המילארדרים בעולם בבקשה להתקדם במשימה לפתור את המשבר.

"זה לא מסובך. אני לא מבקש מהם לעשות את זה כל יום, כל שבוע, כל שנה", אמר ביסלי. "400 המיליארדרים המובילים בארצות הברית, הגידול בשווי הנקי היה 1.8 טריליון דולר בשנה האחרונה. כל מה שאני מבקש זה 0.36% מהגידול בשווי הנקי שלך. אני בעד אנשים שמרוויחים כסף, אבל אני בעד לעזור לאנשים שנמצאים במצוקה גדולה עכשיו. העולם נמצא בצרות".

3% לא
97% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE