הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תקרית אלימה נוספת בשחקים: נוסע התפרע במהלך טיסה ללוס אנג'לס
בפעם השנייה בתוך שבוע, טיסה מהחוף המזרחי לדרום קליפורניה נאלצה לבצע נחיתה בלתי מתוכננת כדי לאפשר לרשויות החוק לעצור נוסע. בדלתא סירבו למסור פרטים רבים על הפרשה, והסתפקו בלשבח את צוות הטיסה ש"פעל במהירות"

נוסע שהתפרע במהלך טיסת דלתא איירליינס מג'ורג'יה לדרום קליפורניה גרם לטייסים לבצע נחיתה בלתי מתוכננת בצפון טקסס, כך על פי הודעת חברת התעופה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

התקרית התרחשה בטיסת 365 של דלתא איירליינס, שהמריאה ביום שני האחרון מנמל התעופה הבינלאומי הרטספילד-ג'קסון אטלנטה בבירת ג'ורג'יה.

מטוס האיירבוס A321 היה אמור לנחות בנמל התעופה בלוס אנג'לס, LAX, אולם הטייסים החליטו לנחות בדאלאס ולהוריד את הנוסע המתפרע.

בדלתא איירליינס לא הסכימו למסור פרטים רבים על הפרשה, מלבד לומר שהנוסע "הפריע לצוות הטיסה": "לשמחתנו, מדובר במקרים חריגים ונדירים. כחברת תעופה, יש לנו אפס סובלנות להתנהגות פרועה בנמלי התעופה ובמטוסים. אנחנו מבקשים להודות לצוות הטיסה, שפעל במהירות וביצע נחיתה בלתי מתוכננת כדי לטפל בסוגיה, ולאפשר לשאר הנוסעים להגיע ליעדם".

 

בריאן שו, החשוד בתקרית האלימה שאירעה בשבוע שעבר (צילום מתוך טוויטר)

 

כזכור, תקרית דומה התרחשה בשבוע שעבר, במהלך טיסת אמריקן איירליינס מניו יורק לקליפורניה. כפי שדיווחנו בזמנו, הטיסה נאלצה לבצע נחיתה בלתי מתוכננת בקולורדו, וזאת לאחר שנוסע החל לתקוף דיילת. 

לא ברור מה בדיוק הוביל לתקרית, אך נוסעים סיפרו שהחשוד היה תחת השפעת אלכוהול כאשר החל להתווכח על עטיית מסכה עם הדיילת. בשלב מסוים הנוסע חבט בפניה של הדיילת, שפונתה לבית החולים עם שבר באף. בעדכון שנמסר מוקדם יותר השבוע ממשרד התביעה הפדרלית בקולורדו לא צויינו פרטים חדשים על התקיפה, אולם הרשויות חשפו את זהותו של החשוד - בריאן שו בן ה-20, תושב העיר ארווין.

חשוב לזכור כי על אף שחובת המסכות בוטלה במרבית המדינות בארה"ב, נוסעים נאלצים לחבוש מסכות במטוסים ובנמלי התעופה ברחבי המדינה. בחודש ינואר האחרון, זמן קצר לאחר שהחלה להירשם עלייה במספר התקריות בשחקים, ב-FAA הכריזו על מדיניות "אפס סובלנות", במסגרתה צוות המטוס כבר לא מחויב להזהיר את הנוסעים, וניתן להוריד אותם מהמטוסים באופן מיידי.

וקדם יותר השנה ה-FAA פרסם דו"ח שבו נטען כי 75% מהתקריות האלימות בשחקים נובעות מוויכוחים על חבישת מסכות (מדיניות שהוארכה עד תחילת 2022).

 

הטיסה נחתה בדאלאס (צילום: Shutterstock / Flightradar24)

 

חלק מהתקריות הסתיימו עם הטחת קללות וצרחות מצד הנוסעים - וחלק אף גלשו לעימותים פיזיים (למשל דיילת בחברת סאות'ווסט איירליינס, שהותקפה ונשברו לה 2 שיניים).

בעקבות תקריות אלה (וכחלק ממדיניות האפס סובלנות), ב-FAA החליטו להטיל קנסות עתק על אותם נוסעים מתפרעים. כך לדוגמה, בתחילת השנה הוחלט להטיל קנס בגובה 32,750 דולר כנגד נוסעת שטסה בחברת התעופה ג'ט בלו בחודש פברואר, מהרפובליקה הדומיניקנית לניו יורק. טיסה זו נאלצה לשוב על עקבותיה לאחר שהנוסעת סירבה לחבוש מסכה בהתאם לחוק. כאשר צוות הדיילים ביקש ממנה לחבוש מסכה, היא החלה להשתולל, זרקה לעברם בקבוקי אלכוהול ואף היכתה דיילת.

במקרה נוסף שאירע בטיסת סאות'ווסט איירליינס, נוסע סירב לחבוש מסכות ובתגובה לכך הדיילים ביקשו ממנו לרדת מהמטוס. הוא סירב והחל לתקוף דייל עם תיק שהיה ברשותו. כעת גם הוא נקנס בסכום גבוה - 16,500 דולר. בטיסה נוספת, גם היא של ג'ט בלו, נוסע צפוי להיקנס ב-10,500 דולר לאחר שסירב לחבוש מסכה במהלך הטיסה. אם לא די בכך, הוא גם השתעל על נוסעים אחרים וניגב את האף על שמיכה של חברת התעופה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE