הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הכולסטרול מטפס? הנה ארבעה טיפים שיעזרו לכם לשמור על בריאות הלב וכלי הדם
כולנו מגיעים לגיל בו הכולסטרול הופך להיות משהו שצריך לשים לב אליו. אך אל דאגה, החדשות הטובות הן שאפשר להפחית כולסטרול באמצעות תזונה נכונה ויעודית, וזה פשוט, זמין וקל במיוחד

כאשר אנו צעירים כל עניין הכולסטרול פחות מעסיק אותנו, אך בסופו של דבר, במוקדם או במאוחר, יגיע הגיל בו נצטרך להתחיל ולשים לב לנושא. למעשה, כולסטרול בעל תפקיד מהותי וחשוב במיוחד בשמירה על בריאות כלי הדם והלב. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מלבד פעילות גופנית ומשקל גוף תקין, ניתן להשפיע על הכולסטרול גם באמצעות תזונה נכונה. הנה כמה טיפים שריכזנו עבורכם:

פחות שומן רווי

שומן רווי מגיע בדרך כלל מבשר אדום ומוצרי חלב שונים והוא מגדיל את רמת הכולסטרול הרע בגוף. בנוסף, שומן רווי נמצא בכמויות גבוהות גם במאפים, מאכלים מעובדים, ומאכלים מטוגנים. במקום זאת מומלץ לאכול אבוקדו, אגוזים, שמן זית, ועוד. 

יותר פירות

פירות עשירים בסיבים תזונתיים וממיסים. שילוב שלהם לצד קטניות הינו אידיאלי עבור הגוף ועוזר לו להפחית את כמות הכולסטרול הרע. כמובן שאותו דבר מתקיים גם בירקות, ולכן חשוב במיוחד לאכול כמות גדולה של פירות וירקות מדי יום.

שינוי הרגלי בישול

כאשר אתם מכינים בשר, העדיפו צלייה או אפייה על פני טיגון. כמו כן, תקדישו מחשבה לסוג השמן בו אתם משתמשים לבישול, כאשר חשוב לדעת כי לא כל השמנים בריאים באותה מידה. כמובן שמומלץ להשתמש בשמן זית על פני שמן קנולה, וכך הלאה. בנוסף, נסו להפחית בשימוש במחאה בטיגון, מהסיבה הפשוטה שהיא מכילה כמויות גבוהות של שומן רווי.

יין אדום

מכיל נוגדי חמצון אשר מסייעים להגן על דפנות כלי הדם מפני חסימה אשר עלולה להתקיים בעקבות כולסטרול גבוה. כמובן שיש לצרוך יין במתינות, זאת לצד תזונה מאוזנת ובריאה ופעילות גופנית. 

6% לא
94% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE