הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רשמו לכם: זה הזמן הטוב ביותר לקחת ויטמין C
הוא נחשב לאחד הויטמינים החשובים ביותר ונוטים לקחת אותו בעיקר במהלך בעונת החורף, אך מסתבר כי התזמון הוא העיקר כאשר זה מגיע לויטמין ייחודי זה. אז מתי הוא הזמן המומלץ ביותר? ומה רצוי לקחת לצידו על מנת למקסם את האפקטיביות? הנה כל התשובות

ויטמין C לוקח חלק ביותר מ-300 תהליכים ביולוגיים שונים בגופנו והוא בעל פעילות נוגדת חמצון מהותית וחשובה במיוחד, לכן, ויטמין זה הוא אחד הויטמינים החשובים ביותר להגנה על הגוף מפני נזקים שונים. בני אדם חייבים לקבל אותו מהמזון, או לחילופין, מתוסף תזונה. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בנוסף, ויטמין זה הינו הכרחי על מנת לייצר תהליכי יצירת רקמות חיבור בגוף, בריאות העצם, השיניים, העור, ודפנות כלי הדם. ואם כל זה לא מספיק לכם בשביל להבין עד כמה הוא חשוב, ויטמין C גם חשוב לפעילות חיסונית תקינה, בקרת דלקת, וסיוע בהחלמה מהירה יותר מפציעות. 

סיבות אלה ועוד גורמים לאנשים רבים בכל רחבי העולם לצרוך ויטמין C בתור תוסף תזונה. אך רובם אינם יודעים כי הזמינות והספיגה שלו משתנים בהתאם לרכיבים פעילות, איכות החומר ותהליך הייצור. כך, מומלץ וחשוב לצרוך את הויטמין בזמן הנכון ביום.

ההמלצה היא ליטול ויטמין C  באותה שעה בכל יום, מיד אחרי הארוחה. ויטמין זה הוא מלא בחומציות, ולכן הוא עלול לגרום לבחילה במידה ונוטלים אותו על קיבה ריקה. בנוסף, ניתן לפצל את המינון ובכך לשפר את הקליטה של הויטמין ולהפחית את האפשרות שרובו יצא במהלך מתן שתן. 

כמו כן, נטילת ויטמין C משפרת באופן משמעותי את ספיגת הסידן והברזל בגוף, לכן רצוי לקחת אותם יחד. כך או אחרת, חשוב במיוחד לפנות לרופא המשפחה לפני נטילת תוספי תזונה מכל סוג, על מנת לוודא שאתם עושים את זה נכון. 

ואם אתם פחות בקטע של נטילת תוספי מזון, תוכלו למצוא כמויות גבוהות של ויטמין C בפלפל אדום וצהוב, ברוקולי, כרוב ניצנים, כרוב, גויאבה, קיווי, פירות הדר, תות שדה ועוד. כיום, על פי ההמלצה הרשמית של ארגון הבריאות העולמי מומלץ לצרוך עד 2,000 מ״ג ביום. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE