הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מדינה ראשונה תתחיל למכור את הכדור המהפכני נגד הקורונה
יצרנית תרופות מבנגלדש תייצר ותמכור בקרוב גרסה זולה יותר, כלומר לא ממותגת, של הגלולה שצפויה לשנות את כללי המשחק במאבק במגפה

יצרנית תרופות מבנגלדש תתחיל בקרוב למכור את הגרסה הראשונה בעולם של הגלולה נגד הקורונה, molnupiravir, אותה ייצרה חברת Merck – אשר הוגדר ככדור שישנה את המשחק העולמי במאבק נגד המגפה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הגלולה של חברת מרק, צפויה לשנות את כללי המשחק במאבק בקורונה (צילום: Shutterstock)

 

החברה, Beximco Pharmaceuticals, תמכור תחילה את הכדור הגנרי בבנגלדש, לפני שתשקול יצוא למדינות אחרות, זאת כמובן על בסיס אישורים רגולטוריים עולמיים. כך נמסר ביום שלישי. בינתיים, גרסת הכדור קיבלה אישור לשימוש חירום מהרשויות בבנגלדש.

תרופות גנריות כמו של Beximco, הן למעשה גרסאות פחות יקרות של תרופות ממותגות, ומסייעות להרחיב את הגישה לטיפולים במדינות עניות יותר.

"אנחנו מאמינים שהגלולה יכולה למלא תפקיד חשוב במאבק במגפה, במיוחד במדינות בעלות הכנסה נמוכה ובינונית, שבהן הגישה לחיסונים היא מוגבלת", אמר מנכ"ל חברת Beximco, נמזול חסן. נציג החברה הוסיף כי לתרופה יהיה מחיר קמעונאי מרבי של 70 טאקה, כלומר 82 סנט לקפסולה, או 33 דולר לחבילה מלאה. עם זאת, נמסר כי הם עדיין מנסים להוריד את המחירים.

השבוע, הכדור molnupiravir, שפותחה על ידי חברת מרק ו-Risgeback Biotherapeutics, קיבלה בשבוע שעבר את האישור הרגולטורלי הראשון שלה בבריטניה. בשלב זה, הגלולה נמצאת בבדיקה במדינות אחרות באירופה וכמובן בארצות הברית.

 

בנגלדש (צילום: Shutterstock)

 

נציג של Beximco אמר כי לחברה אין הסכם עם מרק, אך הם יכולים למכור את הגלולה באופן גנרית, במסגרת של ויתור של ארגון הסחר העולמי על כללי קניין רוחנו עבור תרופות נגד הקורונה במדינות מתפתחות. החברה לא תוכל לייצא לרוב מדינות המערב, מכיוון שהוויתור מאפשר לה למכור תרופות רק למדינות פחות מפותחת מבחינה כלכלית, שאין להן תוכנית הגנת פטנטים.

ליצרנית התרופות האמריקנית יש הסכמי רישיון עם לפחות שמונה יצרני תרופות הודיים עבור הגלולה, במטרה להפוך את המדינה הדרום אסייתית למרכז ייצור התרופה שתספק למדינות עניות את הכדור.

על פי ניסויים שבוצעו, נלמד כי הגלולה החדשה יכולה להפחיד בחצי את הסיכוי לאשפוז או למוות, עבור אלה הנמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח תסמינים חמורים של מחלת הקורונה.

לצד חברת מרק, פייזר הודיעה בשבוע שעבר שהגלולה אותה היא מפתחת הורידה ב-89% את הסיכון להתאשפז או למות – מה שהעלה את מחיר מניית פייזר תוך פגיעה בשל מרק.

8% לא
92% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE