הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקר חדש חושף: זה הגיל בו הפסקת עישון עדיין יכולה להפחית את הסיכון לסרטן
לאחר שבדק למעלה מ-400 אלף נבדקים, מחקר חדש מוכיח ומסביר כי מי שנגמל מעישון סיגריות לפני גיל 45 עדיין יכול להפחית כמעט לגמרי את הסיכון לחלות בסרטן הריאות ומחלות נוספות, זאת לצד ניקוי כמעט מלא של הריאות

סרטן הריאות הפך להיות שכיח וקטלני במיוחד ברחבי העולם בעקבות עישון ובכלל. אך רגע לפני שאתם נכנסים לחרדה, יש חדשות מעודדות. לאחרונה, מחקר חדש הנערך על ידי חוקרים אמריקאים מצא כי הפסקת עישון לפני גיל 45 יכולה להפחית באופן ניכר את הסיכון לסרטן ריאות וסוגים נוספים של סרטן. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המחקר, אשר פורסם בכתב העת המדעי ״JAMA Oncology״, עקב אחר 400 אלף נבדקים מסביר כי מעשנים מתים מסרטן בשיעור גבוה פי שלושה ביחד למי שאינו מעשן. אך מעשנים אשר הצליחו להיגמל מההרגל המגונה עד גיל 45, הצליחו להפחית באופן משמעותי את הסיכון לחלות בסרטן הריאות באחוזים מפתיעים העומדים על 87%. 

מי שהצליח להיגמל מעישון עד גיל 35 הצליח להפחית את הסיכון במאה אחוזים. המחקר נמשך בין השנים 1997 ועד שנת 2014, כאשר במהלך תקופתו מתו מסרטן כ-10,000 משתתפים. אותו סיכון למות ממחלת הסרטן תלוי במידה רבה בגיל בו המעשן החל לעשן, והגיל בו הפסיק. 

במילים אחרות, ככל שהמעשן החל לעשן בגיל צעיר יותר, כך גדל הסיכון למות בסופו של דבר מסרטן. המחקר מצא כי מי שהחל לעשן מוקדם במיוחד, למשל באיזור גיל 10, הגביר את הסיכון למות מסרטן פי ארבעה לעומת אנשים אשר לא עישנו כלל. כמו כן, בקרב מי שהחל לעשן מעל גיל 18, הסיכון למות מסרטן גדל פחות פי שלוש. 

לסיכום, המסר החשוב ביותר הוא כי אף פעם לא מאוחר מדי להפסיק לעשן. כמובן שמומלץ לקבל תמיכה בתהליך הגמילה, הן מהרופא, מחברים, משפחה, תרופות מרשם, ותחליפי ניקוטין. למעשה, כל מה שיכול לעזור לעבור את תקופת הגמילה ולהתמיד. 

כאמור, עישון מעלה את הסיכון לא רק לסרטן הריאות אלא לסוגים רבים נוספים של סרטן כגון סרטן הכליות, סרטן מעי הגס, סרטן שלפוחית השתן, ועוד. בכל שנה מאובחנים עשרות אלפי מקרים חדשים של סרטן, כאשר רבים נפטרים בתוך חמש שנים מיום הגילוי. כמובן כי גילוי מוקדם של סרטן הריאות יכול להציל חיים, כאשר התסמינים הם קוצר נשימה, שיעול, ועוד. 

13% לא
87% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE