הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הסוף לתקריות האלימות בשחקים? משרד המשפטים מגביר את המאבק כנגד המתפרעים בטיסות
שבועות ספורים לאחר שנודע שסוכני FBI יסייעו לחקור את הנוסעים, הבוקר התובע הכללי גרלנד ביקש ממשרדי התביעה לתעדף את העדמתם לדין של אותם מתפרעים; כמו כן, גרלנד חשף כי הוחלט להקים מערכת חדשה שתאפשר ל-FAA לדווח על התקריות לרשויות

התובע הכללי של ארצות הברית, מריק גרלנד, שיגר מכתב הבוקר (רביעי) למשרדי התביעה הפדרליים ברחבי המדינה, בו ביקש מהתובעים לתעדף את העמדתם לדין של נוסעים שהתפרעו בטיסות, וזאת על רקע הזינוק החד בתקריות האלימות בשחקים במהלך השנה האחרונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שוטר ממיאמי, בעת הורדתו של נוסע ממטוס, מוקדם יותר השנה (צילום: Getty Images)

 

בהודעתו הסביר גרלנד כי משרד המשפטים "יפעל באופן אגרסיבי" כנגד אותם נוסעים, הן במקרים של תקיפת דיילים והן במקרים אחרים שבהם התנהגותם מסכנת את שאר הנוסעים.

"שיהיה ברור, הנוסעים המתפרעים לא רק פוגעים בעובדים של חברות התעופה, הם מונעים [מהעובדים] לבצע את תפקידם. יתרה מכך, כאשר נוסעים מתפרעים ופוגעים בנוסעים אחרים במקום כה צפוף כמו מטוס, התנהגות מסכנת את כל מי שנמצא בכלי הטיס".

 

 

התובע הכללי גרלנד אף הזכיר כי החוק הפדרלי אוסר על כל התנהגות שמפריעה לפעילות התקינה של הטיסה, לרבות תקיפה, איומים ועוד.

בהמשך, גרלנד התייחס לכך שמשרדי ה-FBI ברחבי ארה"ב החלו להתערב בחקירות של הנוסעים, והוא הודיע על הקמתה של מערכת חדשה שתאפשר למשרד המשפטים, ל-FBI ולרשות התעופה הפדרלית (FAA) לשתף מידע על אותם נוסעים - צעד שאמור לזרז את העמדתם לדין.

 

התובע הכללי של ארה"ב, מריק גרלנד, מוקדם יותר השנה (צילום: AP)

 

כזכור, מוקדם יותר השנה ה-FAA הכריזה על מדיניות "אפס סובלנות", המאפשרת לצוות הטיסה להוריד נוסעים שמתפרעים ללא הודעה מוקדמת. בזמנו הוסבר כי מדיניות זו נחוצה בשל הזינוק החד שנרשם בתקריות האלימות בשחקים, אולם בפועל היא לא גרמה לשינוי משמעותי.

למרות שחובת המסכות בוטלה בחלק ממדינות ארצות הברית, נוסעים נאלצים לחבוש מסכות במטוסים ובנמלי התעופה בשל חוק פדרלי בנושא. באופן טבעי, מרבית התקריות האלימות בטיסות נובעות מוויכוחים על מדיניות זו.

חובת המסכות תישאר בתוקף לפחות עד חודש ינואר הקרוב, אולם לפי ההערכות בבית הלבן יחליטו להאריך את המדיניות במשך כמה חודשים נוספים, לכל הפחות.

 

אילוסטרציה (צילום: AP)

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE