הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"לראשונה מאז שנות ה-70 אנו בסכנת סטגפלציה"
צמיחה נמוכה המשולבת באבטליה גבוהה ובאינפלציה - זוהי הסטגפלציה ממנה מזהירים כלכלנים בכירים, ביניהם הכלכלן הראשי ענקית הפיננסים 'אליאנץ'

היועץ הכלכלי הראשי של חברת השירותים הפיננסיים אליאנץ הזהיר שהגרסה החדשה של נגיף הקורונה Omicron עלולה לזעזע את השווקים, לתקוע את שרשרת האספקה, להגביר את לחצי האינפלציה הגבוהים - ואולי לגרום ל"סטגפלציה" בסגנון שנות ה-70.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הכלכלן מוחמד אל-אריאן נשאל על ידי מארחת "פוקס ניוז סאנדיי" טרייס גלאגר על הדאו שצנח 900 נקודות ביום שישי בגלל החששות מהגרסה החדשה ועל אי ודאות בשוק בנוגע לאפשרות של סגר ואיסורי נסיעה נוספים.

"כן. אז - וזה קורה בעולם. השוק מודאג משני דברים: האחד, שעוד וריאציה של נגיף הקורונה עומדת לפגוע קשה. אנחנו נוסעים פחות. יוצאים פחות למסעדות, וייתכן שיוטלו עלינו הגבלות נוספות. זה נושא מספר אחד", אמר.

"ונושא מספר שני, השוק מודאג גם מכך שזה יגרום ליותר אינפלציה, ששרשרת האספקה ​​תופרע עוד יותר", אמר אל-אריאן.

"שני הדברים האלה ביחד: צמיחה נמוכה יותר, ואינפלציה גבוהה הם סטגפלציה, וזה מה שהשוק מודאג ממנו כרגע".

הנשיא לשעבר ג'ימי קרטר נאבק לבלום את הסטגפלציה - שנגרמה על ידי מחירי אנרגיה גבוהים יותר עקב אמברגו הנפט הערבי, צמיחה כלכלית נמוכה יותר ואבטלה הגוברת - שהפכו אותו בסופו של דבר לנשיא של כהונה אחת.

אל-אריאן קרא לג'רום פאוול, שביידן אמר בשבוע שעבר כי ימונה להנהיג את הבנק הפדרלי לכהונה שנייה, להעמיד את ריסון האינפלציה בראש סדר העדיפויות. "אני חושב שהגיע הזמן לשינוי מדיניות בפד, והייתי בדעה שזה עשוי להיות קל יותר עם מישהו שלא חזר שוב ושוב על כך שהאינפלציה היא חולפת", הוא אמר.

"האינפלציה אינה חולפת ובאמת חשוב שהפד יבין זאת, כי הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות הוא שבנוסף לשיבושים באספקה, שהם לא יכולים לעשות לגביהם כלום, בנוסף למחסור בכוח אדם, הם מערערים את הציפיות שלנו ואנחנו נשנה התנהגות אפילו מהר יותר", אמר.

"חברות מעלות את המחירים מהר יותר, מקבלי השכר מתעקשים על שכר גבוה יותר, והדבר הבא זה מחזור של אינפלציה. זה מה שאנחנו צריכים להימנע ממנו", אמר.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE