הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביידן על הווריאנט החדש: "סיבה לדאגה – אך לא סיבה לפאניקה"
הנשיא אמר כי בשלב מסוים ארצות הברית תראה מקרים של זן הקורונה החדש, אך ציין כי הוא אינו צופה צורך בהגבלות חדשות, כמו סגרים או איסורי נסיעה נוספים

הנשיא ג'ו ביידן התייחס היום (שני) לזן הקורונה החדש, אומיקרון, ואמר כי הוא "סיבה לדאגה, אך לא סיבה לפאניקה", זאת בעוד גורמי הבריאות הפדרליים מתכוננים למקרים הראשונים שיאומתו בארצות הברית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא ג'ו ביידן בנאום בבית הלבן (צילום: EPA)

 

"במוקדם או במאוחר, אנחנו הולכים לראות מקרים של הזן החדש כאן, בארצות הברית. נצטרך להתמודד עם האיום החדש הזה בדיוק כפי שאנחנו מתמודדים עם אלה שבאו לפניו", אמר ביידן בנאום בבית הלבן.

הנשיא ציין כי מדענים וגורמי בריאות אחרים לומדים מדי יום עוד ועוד על הווריאנט החדש. לדבריו, מגבלות הנסיעה החדשות ממספר מדינות, שהממשל שלו החיל והן נכנסו לתוקף היום, נותנות לארצות הברית זמן תגובה ארוך יותר.

כמו כן, ביידן ציין כי בינתיים, הממשל האמריקני לא מתכוון להחיל סגרים. "אנחנו עדיין לא חושבים שיהיה צורך בצעדים נוספים", אמר הנשיא, אך הדגיש כי הנושא לא נמצא על השולחן רק "לעת עתה". "אם אנשים מחוסנים ועוטים את המסכות שלהם, אין צורך להחיל סגר".

הנשיא דחק שוב באמריקנים לצאת ולהתחסן, ולקבל את זריקות הבוסטר, ואמר שזו ההגנה הטובה ביותר נגד הזן החדש, כמו גם מכל גרסה אחרת. "יש לנו את החיסון הטוב בעולם, את התרופות הטובות ביותר, את המדענים הטובים ביותר, ואנחנו לומדים יותר מדי יום. אנחנו נלחם בזן חדש על ידי פעולות מהירות מדעיות – ולא בכאוס ובלבול", אמר.

"יש לנו היום יותר כלים להילחם בזן החדש מאשר אי פעם, מחיסונים לבוסטרים ועד חיסונים לילדים, בני 5 ומעלה", הוסיף ביידן.

 

ד"ר אנתוני פאוצ'י, בתדרוך בבית הלבן (צילום: Getty Images)

 

ארגון הבריאות העולמי, ה-WHO, כינה את זן האומיקרון כסיבה לדאגה, מה שהוביל כמה מדינות, כולל ארצות הברית, להגביל את הנסיעות מדרום אפריקה – שם גרסה זוהתה לראשונה. עם זאת, ביידן אמר שהוא לא צופה איסור נסיעות ממדינות אחרות שבהן זוהה הזן החדש. "מידת ההתפשטות משפיעה על האם יש צורך בהגבלת נסיעה כלשהי או לא, אבל אני לא צופה זאת בשלב הזה".

כמו כן, הנשיא שיבח את המדענים בדרום אפריקה על השקיפות והעבודה המהירה שלהם בזיהוי והדיווח על הגרסה החדשה, זאת על אף שגורמים רשמיים מאמינים כי יש יותר מקרים ברחבי העולם ממה שידוע בימים אלה. "יש לעודד ולמחוא כפיים, כי זה מגביר את היכולת שלנו להגיב במהירות לכל האיומים החדשים, וזה בדיוק מה שעשינו", אמר הנשיא.

הצוות של ביידן תדרך אותו עם כל המידע על הווריאנט החדש, ואמר שכנראה ייקח שבוע עד שבועיים לדעת יותר על הגרסה הזו, כולל אם נוגדנים הם יעילים נגדה. גם ד"ר אנתוני פאוצ'י, היועץ הראשי של הבית הלבן למאבק בנגיף, אמר ביום ראשון כי הוא מקווה שמדענים יוכלו לקבוע בקרוב אם הווריאנט החדש עמיד בפני החיסונים הנוכחיים, וציין כי מוקדם לדעת אם אומיקרון גורם למחלה קשה יותר מהזנים האחרים.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE