הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פניית פרסה: בכיר בממשל טראמפ "משתף פעולה" עם חקירת ההסתערות על הקפיטול
שבועות ספורים לאחר שסירב להתייצב בפני ועדת החקירה בקונגרס ולאחר שראה כיצד עמיתו לשעבר סטיב באנון הואשם בביזוי הקונגרס, מארק מדוז העביר מסמכים לוועדה ואף הסכים למסור עדות

מארז מדוז, ראש הסגל בבית הלבן במהלך השנה האחרונה לכהונת הנשיא לשעבר טראמפ, הסכים לשתף פעולה עם ועדת החקירה לאירועי ה-6 בינואר, כך על פי יו"ר הוועדה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מארק מדוז, לשעבר ראש הסגל בבית הלבן (צילום: Getty Images)

 

כזכור, מוקדם יותר החודש ועדת החקירה בקונגרס זימנה מספר עדים, כולם בכירים בממשל טראמפ, במטרה להבין האם הם (או מישהו אחר בממשל) היה מעורב בתכנון ההסתערות על גבעת הקפיטול.

בדומה לסטיב באנון - יועצו הבכיר של הנשיא לשעבר - גם מדוז סירב להתייצב בוועדה. באנון עצמו הואשם בביזוי הקונגרס ובהמשך הסגיר את עצמו ל-FBI, ורבים סברו שהוועדה תפעל באופן דומה עם מדוז.

אלא שכעת, חבר הקונגרס בני תומפסון (דמוקרט ממיסיסיפי, וכאמור יו"ר הוועדה) חשף כי מדוז "החל לשתף פעולה עם הוועדה, באמצעות עורך דינו. הוא העביר לוועדה מספר מסמכים ובקרוב ימסור עדות ראשונית".

 

 

כאמור, החלטתו של מדוז התקבלה שבועות ספורים לאחר שסטיב באנון הואשם בביזוי הקונגרס. כפי שדיווחנו בזמנו, באנון בן ה-67 הואשם בשני סעיפים של ביזוי הקונגרס - האחד בשל בשל סירובו למסור עדות לוועדת החקירה, והשני בשל סירובו להציג מסמכים הקשורים להסתערות על גבעת הקפיטול.

הראיות הוצגו בפני אנשי חבר מושבעים גדול פדרלי, שקבעו כי ניתן להאשים את באנון בביזוי הקונגרס. באנון כבר הספיק להסגיר את עצמו ל-FBI ולהשתחרר בערבות, ואם יורשע הוא עלול להישלח לעד שנה מאחורי סורג ובריח, וזאת לצד קנס כספי של עד 100 אלף דולר.

"מאז יומי הראשון בתפקיד, הבטחתי לכלל עובדי משרד המשפטים שאנחנו נעבוד יחדיו כדי להראות לעם האמריקאי שאנחנו פועלים לפי עקרונות שלטון החוק, במסגרת עובדות החוקים קיימים", מסר בזמנו מריק גרלנד, התובע הכללי של ארה"ב, "כתב האישום שהוגש היום משקף את המחויבות שלנו לעקרונות אלה".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE