הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טסלה נפרדת מקליפורניה באופן רשמי: מטה החברה הועבר לבירת טקסס
כחודשיים לאחר שאילון מאסק חשף כי ענקית המכוניות החשמליות עוזבת את עמק הסיליקון לטובת מדינת הכוכב הבודד, היום טסלה דיווחה באופן רשמי כי המטה שלה הועבר לאוסטין; לפני כשנה, מאסק עצמו עזב את קליפורניה ועבר להתגורר בדרום טקסס

ענקית המכוניות החשמליות טסלה נטשה את עמק הסיליקון שבצפון קליפורניה באופן רשמי, והעבירה את מטה החברה לבירת טקסס, אוסטין. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

בשעות הצהריים המאוחרות של יום רביעי, טסלה הגישה דיווח לוועדה לניירות ערך ובורסות של ארצות הברית (SEC), בו ציינה כי החל מהיום המטה נמצא ברח' הרולד גרין באוסטין - הכתובת של מפעל הענק של החברה שנמצא בשלבי בנייה מתקדמים.

כזכור, לפני כחודשיים - במהלך הפגישה הרבעונית עם המשקיעים הגדולים - מנכ''ל החברה אילון מאסק הודיע שהחברה עוזבת את צפון קליפורניה לטובת מדינת הכוכב הבודד.

על אף הכוונה להעביר את מטה טסלה לאוסטין, מאסק הדגיש שהחברה אין כל כוונה לנטוש את המדינה המוזהבת שבה החברה נוסדה לפני 18 שנה: "למען הסר ספק, אנחנו דווקא מתכוונים להרחיב את הפעילות שלנו בקליפורניה", הסביר מאסק בזמנו והמשיך, "המטרה היא להגביר את התפוקה במפעל בפרימונט ב-50%, כמו גם במפעל בצפון נבאדה".

בהמשך, מאסק חשף את המחשבה שעומדת מאחורי ההחלטה להעביר את המשרדים מקליפורניה: "המפעל שלנו בפרימונט מלא בעובדים, אבל קשה לאנשים למצוא בתים במחירים סבירים והם נאלצים להגיע מערים רחוקות. יש גבול לכמה שאפשר להרחיב את עמק הסיליקון".

 

הדיווח שטסלה מסרה ל-SEC מוקדם יותר היום (צילום: Getty Images)

 

המפעל של טסלה באוסטין

 

טסלה מחזיקה בכ-71 אלף עובדים ברחבי העולם, מתוכם כ-10 אלף עבדו במטה בפאלו אלטו ו-10 אלף נוספים במפעל בפרימונט. במפעל לא צפויים שינויים רבים, אך לא ברור אם כלל עובדי המטה נדרשו לעבור לאוסטין, או שמא יתאפשר להם להמשיך להתגורר בקליפורניה.

למעשה, מזה תקופה ארוכה אילון מאסק אינו שבע רצון מהאופן שבו קליפורניה מתנהלת מול החברות שנמצאות בבעלותו. כך למשל, במהלך פגישת משקיעים באפריל 2020, מאסק יצא נגד מושל קליפורניה ומדיניות "הישארו בבתים" שהוכרזה בזמנו (בגלל משבר הקורונה). 

כשמונה חודשים לאחר מכן, בדצמבר 2020, מאסק עזב את המדינה המוזהבת ועבר להתגורר באוסטין: "כאשר קבוצה מנצחת במשך תקופה ארוכה, היא נוטה לגלות שאננות ותחושה שהיא רשאית לעשות ככל שעולה ברוחה... ואז קורה שהיא כבר לא לוקחת אליפות. קליפורניה זכתה ביותר מדי אליפויות", הסביר מאסק בזמנו.

 

אילון מאסק (צילום: רויטרס)

 

מאסק אף נשאל ישירות האם הוא בעצמו עזב את קליפורניה: "קודם כל, אני רוצה לומר ש-SpaceX וטסלה פועלות במדינה בצורה משמעותית. למעשה, טסלה היא יצרנית הרכבים האחרונה שפועלת בקליפורניה, ו-SpaceX היא חברת החלל האחרונה שעדיין מייצרת דברים במדינה. היו הרבה חברות בעבר, אך זה חשוב לי להגיד שאלו שתי החברות האחרונות בקליפורניה בתחום שלהן. עבורי ברמה האישית, כן, עברתי להתגורר בטקסס".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE